1

Hej!

Min buss går dåligt just nu.


Den startar som vanligt å går att köra, men efter några km så dör den å blir stående. Efter den har stått några sekunder så startar den igen, sedan gör den samma sak igen?! gång på gång.

Buss 2.0 79a

2

Kan det vara kodningen på fördelaren ?

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

kisavw skrev:

Kan det vara kodningen på fördelaren ?

va måste man göra då ?

jag har hittat på nätet att det kan vara ett dubbel relä ev tändspolen skall ja testa å byta.

4

mackan89 skrev:
kisavw skrev:

Kan det vara kodningen på fördelaren ?

va måste man göra då ?

jag har hittat på nätet att det kan vara ett dubbel relä ev tändspolen skall ja testa å byta.

Kondensatorn sitter troligtvis på utsidan om fördelaren inte är bytt mot ngt brytarlöst.
Om den dör när motorn börjar bli varm , då hade jag bytt kondensatorn.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Börja inte byta grejor utan en analys.

1:Finns det gnista när det "dött", år den blå? Om så är  fallet skulle jag kolla på  bensitillförseln-
2: Lossa tanklocket så att det inet blie vakum i tanken, kan vara nån luftning som täppts till.
3:hjälper inet kolla så att det pumpas fram bensin till förgasaren.

OSV...

"ljushuvud"

6

Nu har jag byt kondensator å tror bussen går bättre men skall testa den i veckan mer!! När ja körde igår så dog den aldrig !

återkommer!

7

Har nu kört å den går lika dåligt..

Skall byta tändspole å fördelarelock!

8

Problem löst   ICQ/bo 

Det var Bränslepumpen som inte orkade mer!

9

mackan89 skrev:

Problem löst   ICQ/bo 

Det var Bränslepumpen som inte orkade mer!

Skönt att det löst sig så du hinner använda bussen i sommar!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10 Senaste redigerad av mackan89 (2023-07-09 20:10:28)

Japp, har blivit 150 mil redan   ICQ/br