26

Återigen är jag jätte tacksam för ert intresse och engagemang! Tack

27

Här är bild på tändstiften.

28 Senaste redigerad av xman1349 (2022-07-03 11:33:47)

3ans

Post's attachments

Attachment icon A6AC5C92-2416-4F19-BE38-682E03D9A643.jpeg 564.69 kb, file has never been downloaded. 

29

1ans

Post's attachments

Attachment icon D61C64F3-ED15-4C24-AE6D-2EE4057B77E3.jpeg 560.89 kb, file has never been downloaded. 

30

Som ni ser är 3&4 tändstift svarta så nu måste jag hitta hur jag ska justera för detta. 1&2 är fina.
Tips?

31

Hej!

Idag har vi justerat förgasarna, precis som någon av er här tipsade om. Efter att ha kollat på video på youtube om hur man justerar VW 1600 med dubbla förgasare så har problemet otroligt nog försvunnit!
ICQ/bp

Jag har beställt en synkrometer så jag kan se att båda förgasarna har samma luftflöde.

Tack alla för era förslag, det har hjälpt mig!
ICQ/bo

32

Det finns ett lätt sätt att synka
Nr1 Man tar loss förgasaren  Nr2 man vänder på den (soppan kommer rinna ut ) sen tar man fram 0.05 mm bladmått Sätter bladmåttet mellan huset o spjället Justerar ner måttet till det går trögt mellan hus o spjäll med juster skruven på förgasaren Sen tar man nästa förgasare o gör samma sak
NR3 när man har satt tillbaka på insuget sätter man dit reglaget O justerar in reglage armarna så så förgasar spjällen rör sig lika 99 fall av 100 ( det skall gå lätt i hålet på reglage armen på förgasaren ) behöver man inte synkklocka om man inte har skruvat på ställ skruven
NR 4 kolla så det inte är skit i soppan för om det är så kommer nålventilerna läcka o den får olika mycket
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke