1 Senaste redigerad av erich (2022-06-21 07:48:47)

Finns ungeför 125 bubblor på blocket , en hel del långt över värdet ... Nu får ni kanskje tänka til å fatta att priset inte kan väksa inn i himmelen .. tråkigt å se " vrak " til 35-40 `!!! .. 58-64 till 100-160 ` !!. hvem orkar ge det , hallå , en bubbla vi pratar om .. Har du langt ned en massa pengar i motor ock annat fattar jag prisläget , annars helt idiotisk ...
Bara hur jag tänker just nu .. va förberedd för en rejäl prisnedgång ...  När det gjälder T-2  T-3 e det ju ennu värre..

Dom här priserna gjör inget annat än att forstöra hobbyn .. Vet priset på delar gått upp  , tycker då at det ska speglas i priset .
Babbel ock hvem bryr sig ICQ/ab

Mvh/e

JETech , S. Halland

2

ICQ/bf nu är ju kanske priserna på bubblor redan lägst i sverige o finland, men jag håller med.
förmodligen kommer intresset o kunskapen att avta med tiden, nyrekryteringen är ju sådär, dom unga kör volvo o bmw . . .
o om tretti år finns det ingen bensin att köpa till dom, så intresset får väl bli rent musealt, o ungdomen håller sig till skärmarna.
sedan är det ju en sak att "bilen är värd 50.000:-", en annan om nån vill ha den o betala när man vill sälja, plötsligt vill ingen ha en halvdan -65:a.
själv har jag sparat bilar med viss tanke att dom ska gå upp i värde, och då pratar vi om låga ingångskostnader o lång tid, men framförallt för att jag själv ska ha nåt att åka i framöver, för visst kanske dom blir billigare men dom börjar bli svåra att hitta. nu har jag så jag är nöjd (nåja)
dom höga priserna gör dessutom att det är svårt att börja rejsa med en folka, inte så många newbies i 1600 challange, "instegsklass" är kanske inte rätt namn?
babblar o bryr mig något lite  ICQ/bm

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

3

Länge har ju folk trott att man höjer värdet avsevärt genom att förstöra en fin lack o få till "patina" samt gå loss med kapmaskin o ändra det som de tyska ingenjörerna tänkt ut skulle hålla i evigheter.

Nu har verkligheten hunnit upp dom... nu ska liken säljas. Blir svårt att få igen ens det man gav...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Som alltid på sommarn , Nu står T-3 ór langs vägarna i europa med problem ... Har du inte pengar til underhåll , skaffa inte en sånnn !!! Romantiken tar fort slut .... ICQ/ab

Mvh/E

JETech , S. Halland

5

Tycka vad man vill om prisbilden men auktionsresultaten på Bilwebauctions visar ändå att många fortfarande är beredda att betala 100 000 eller mer för en bubbla (som inte är vrak).  ICQ/bs

6

Låter som ett Konstigt resonemang,  är bubblor likt aktier?
Att man köper, behåller och säljer för maximal vinst?
Jag tror mer parten av vw folk är genuint intresserad av bilarna de äger och bygger, skapar och håller dom i skick.

Ska jag tjäna slanten, då gör ja något annat än att köpa en bubbla. ICQ/ad

7

Vwbug1973, tror att du kan ha missförstått. Mitt inlägg var ett svar på ett tidigare inlägg om att vara förberedda på rejäl prisnedgång och därför ska passa på att sälja nu. Auktionsresultaten på Bilwebauctions visar inte precis på någon rejäl prisnedgång än i alla fall. Som utvecklingen på börsen sett ut senaste halvåret är det kanske snarare bättre att köpa/behålla sina bubblor än att sälja nu.... ICQ/ad