1

Hej,

T2 med typ4 1800 AW motor.
Nu börjas det, och anledningen är att gubben (jag) inte tycker weberbrölet passar ihop med westyn, ska gå tyst och fint! ICQ/ab

Men, jag har inhandlat begagnade förgasare, beställt packningssatser och ny mek soppapump (hivar den gamle elektriska) men vad kommer jag mer att behöva? Jag har en brytarlös fördelare utan vacuum idag, vilken fördelare borde jag ha?

Vad ska jag tänka på? Hur funkar alla solenoider, ska dom bara ha tändström dom som finns eller?
Vacuum?

Eller bara bulta dit, hinka på soppaslangen och köra?  ICQ/ay

2 Senaste redigerad av Sten vW (2022-06-09 10:32:32)

Alla förgasare brölar i någon utsträckning, vill du ha tystare ger olika luftrenare olika grad av ljuddämpning.
Eventuellt skulle en annan luftrenare på webern göra susen, att byta förgasare är ofta förenat med svordommar och några omtag med gör om gör rättare...

Mina fem öre...
/S

3

Sten vW skrev:

Alla förgasare brölar i någon utsträckning, vill du ha tystare ger olika luftrenare olika grad av ljuddämpning.
Eventuellt skulle en annan luftrenare på webern göra susen, att byta förgasare är ofta förenat med svordommar och några omtag med gör om gör rättare...

Mina fem öre...
/S

Absolut, det är pga det öppna filtret det brölar, men att bygga en hyfsad lufturk till webern såg jag också en del svordommar i, och dyrt om det skulle bli hyfsat resultat och webern skulle ändå justeras in den med, så jag ställer den på bänken så länge.
Så original rules, då är luftburk anpassad till förgasarna och grejerna passar utan mullemeck!

Men okunskapen är runt fördelare och annat, kommer det som funkar med webern funka lika väl med originalförgasare så är jag nöjd, men jag har fått för mig att man vill ha vacuum?