tackar ja det börjar bli rätt hemtrevligt jobbar ju på fabrik där det görs färg denna heter Christal White Ground
vart riktigt bra tycker jag det är samma vita i randen på fälgarna.
hej hopp då var jag här igen
vi var i affären och min äldsta son sa pappa vi måste ha en lukta gott i bilen så han fick välja ut en valet föll på midnight chick
jaja nog om det nu lite uppdatering på bilen då vilket nu i denna tråd börjar närma sig dags datum i projektet och statusen som det är i nu iallafall stötfångarna fått torka till sig och tagit plats på bilen
fästena till dom målades svarta på sidan av
tanken var ju att vasen med blomman skulle få ta plats i framrutans högra hörn med sugproppen och något annat som fäste , tyvärr var rutan för välvd där för att sugproppen skulle vilka fästa så den fick hamna i lilla fönstret på passagerar dörren istället vet ej om detta görs om i framtiden eller kanske känner jag mig nöjd bara jag får smälta det lite
varpå därefter det togs tag i lite montering och kabeldragning av / till varselljusen mknöjd med resultatet
nu är vi då på dags datum i projektet och smått pyssel med dutta färg på skruvar montera tätningslister i dörrarr och lite allmänt småfix återstår
vad har ni använt för lim till tätningslisterna i dörrarna?
flippa styrstag bay vart får man tag i en brotch? storlek?
på återseende
//
vi var i affären och min äldsta son sa pappa vi måste ha en lukta gott i bilen så han fick välja ut en valet föll på midnight chick
//
Misstänker att det blivit en ond blick och alternativ doft om regeringen varit med....
154 2022-05-11 13:42:47 Senaste redigerad av michaelth (2022-05-11 13:43:10)
Vet att förr kunde man köpa brosch ja konisk då, på jula...men vet inte viken vinkel den hade... söker man på koniska b så hittar man ju en del men som sagt vinkeln...
Gummilister... tja ett bra kontakt lim man penslar på.. spray har oftast sämre hugg.. sen är det ju som alltid.. lim på bägge sidor.och låt torka till det inte klibbar på fingrarna .. sedan tryck fast. Det sitter även om det torkar flertalet timmar.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
nu är det ju så att det finns ingen regering längre pga separation så gossarna bor hos mig varannan vecka.
jo precis vet att jula hade förr tyvärr inte längre och vinkeln vet jag ej få forska eller lösa på annat vis:)
sorry ingen direkt uppdatering på ett tag men det har gått segt mkt annat att göra med samt hjälpt pappa lite med hans bubbla.
men styrstag har flippats hittade ett konat slipstift som dög var min far som var här och fixade när jag var på jobbet
sen har det sprayats lite färg i hjulhus , diverse hål fått nya gummitätningar , skruvar som fått grön färg samt klarlack m.m.
Och såklart så har nu tätmingslister runt dörrar fram samt runt motorlucka monterats
konstaterade att hitta en list till bakdörren ja du inte lätt men när jag titta på dom jag köpt till framdörrarna så skall en sådan med lite modifikation kunna funka lika monteringsspår så har beställt en att pröva med
sedan är det bara motorutrymmet kvar att putsa till tvätta rent och så samt försöka starta motorn och få den att gå köptes ju ostartad men genomgången.
på återseende
Beklagar separationen, tar mycket energi men ta allt i din egen takt så blir det bra tillslut
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Beklagar separationen, hoppas saker och ting lugnar sig snart.
Ang brotchen så har jag en om någon vill låna, bor i kumla i närheten av Örebro men den är ju enkel att skicka med.
jahapp i väntan på lite lister och smått försökte jag få igång bilen utan lycka dessa dubbla förgasare och min okunskap i ämnet så ja jag åkte ut till andra garaget och muttrade den insug gasare med mer från originalmotorn och gör ett försök med det istället måste ha igång bilen och få den besiktigad och njuta lite åkande med den
Nu har jag sett bilen IRL 2ggr men inte sett till dig, måste säga att bilen ser makalöst bra ut och instrumentbrädan är så jävla snygg! Bra jobbat!
Buss -60
Tackar så mkt Ja den blev riktigt bra lite justeringar måste dock göras den vill inte riktigt gå på tomgång längre samt måste försöka få till framvagnen har sån bumpersteer. Så sliter ut framdäcken.
Vart har du skådat den nifsta? Norrtäljeträffen?
Tackar så mkt Ja den blev riktigt bra lite justeringar måste dock göras den vill inte riktigt gå på tomgång längre samt måste försöka få till framvagnen har sån bumpersteer. Så sliter ut framdäcken.
Vart har du skådat den nifsta? Norrtäljeträffen?
Ekebyboda marknaden, tror de va din pappa som körde då, sen på Norrtäljemarknaden.
Buss -60
haha nää var jag som körde på ekebyboda ser jag så gammal ut
farsan körde den röda bubblan som stod bredvid min bil
jaha dåligt dåligt av mig inga uppdateringar det bara dog ut.
men om jag försöker ta vid där jag slutade , grejerna jag beställt kom till slut och jag lyckades få till en list till bakdörren utav en list från en framdörr.
även så byttes dom dubbla förgasarna ut till en enkel och jag fick igång bilen justerade in allt så gått jag förmådde och en sista besiktnung gjordes med blankt papper
sommarbild efter besiktningen även en med pappas nybesiktigade och renoverade bubbla.
sommaren löpte på det åktes lite hit och dit nifsta , ulva , norrtäljemarknaden , sthlm cruising m.m.
och jag tog ett litet sidoprojekt mest för skoj , en cykel som matchar dh:n kunde ju vara kul
halvvägs på resan snabba hopp men fotade inte så mkt
under sommaren gick hastighetsmätarviren av framdäcken tuggades slut och bilen gick sämre mot hösten sotar och vill inte gå på tomgång , nu står den i garaget har fått sig en ny hastighetsmätar vire samt ett par "coilovers" i fram som test för den kändes väldigt svampig och gungig.
framvagns inställning är gjord men måste nog göra en igen innan det inhandlas nya framdäck.
samt ventiler och tändning justerats och förgasare monterats den och rengjorts men nu behövs det justering av förgasare och med det hoppas jag den skall gå bättre men är ju tyvärr inte så hemma på att justera förgasare
Fina vagnar Så rätt med passande cykel med! Ska du ja den stående på bayen?
Snyggt och kul idé med cykeln!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Ja tanken är att ha den stående på / hänga på kroken.
Kan ju va nice att ha en cykel när man skall iväg på någon träff typ
ja segt går det här så mkt annat som kommer ivägen hela tiden
har haft jätte problem få den att gå igen få till så han går på tomgång.
34 pict-3 färgasarna är dom kända för att vara tjuriga när bilen är kall?
försökt med grundinställningen och göra som instruktionen säger.
hade ju tängt mig en tur på markand ( viksta ) i helgen men vi får se
168 2023-04-26 08:11:05 Senaste redigerad av michaelth (2023-04-26 08:11:52)
Det är inte så att du har avlagringar i förgasaren /na. sen sist du körde?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
har haft isär den och blåst rent och gjort rent , så borde inte finnas något skräp i den.
Nu går han på tomgång.
Men sackar vid gaspådrag men vid full gas går den ok.
Några ideer?
171 2023-04-28 22:17:02 Senaste redigerad av kisavw (2023-04-28 22:19:50)
Nu går han på tomgång.
Men sackar vid gaspådrag men vid full gas går den ok.
Några ideer?
Det kan bero på munstycket i förgasaren , jag har ökat på min buss ,eftersom det är betydligt sämre verkningsgrad på bensinen nu .
När jag var i HO Tyskland förra året så gick bussen betydligt bättre !
Troligtvis beroende att det inte blandas i så mycket skit i bränslet som här hemma !
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
längesedan jag skrev här , men inte blivit så mkt med bilarna haft fullt upp med huset denna sommar.
vart en sväng ner till bugrun med bubblan iallafall
men vart aldeles för lite åka dubbelhytt. köpte en ny förgasare och nu verkar den gå som den skall men har ju inte fått ordning på framvagnen
vill ju få den klar och konna åka men har ingen lust boka en framvagns inställning om jag inte fått bort bump stereen.
har sänkt med dubbla sänksatser och flippat styrstagen men han känns som mjuk fjädrar lång väg och känns som han vill dra lite hit och dit när det fjädrar.
någon som haft samma problem? ideer?