
Coolt
Jag "bäddade" in klippet i tråden också 

Snyggt jobbat!
Kör du med bensin eller E85?
Vad har du för kompressionförhållande?
Idag kom den nya remmen på posten.
Så jag var ju tvungen att testa lite snabbt![]()
Det gick bättre med ny och fräsch rem, bra spänd och hyggligt linjerad.Kom på att jag har en youtube kanal, så jag laddade upp en kort film där.
Bilen är bara uppstartad, inte justerad. Varken förgasare eller blackboxen. Tycker det låter helt ok endå, så jag tror det finns hopp![]()
Ska försöka få ihop det sista imorgon kväll så jag kan ta den på en provtur.
![]()
-75 Dubbelhytt skrotad
-68 bubbla med -54 kaross
-73 1303 objekt
-65 1500 S
Jag kör med bensin nu, eftersom det finns i tanken. Gick ner en del i munstycke jämfört med vad som satt i. Det kördes på E85 tidigare.
Jag ska nog testa E85 oxå, när jag kommer till macken.
nu är det ju mer och mer sprit i vanlig bensin, så man behöver kanske inte köra E85 för att klara spikningar och värmen?
Kompressionsförhållandet har jag ingen aning om
Jag byggde motorn för 8-9 år sen, då tänkte jag inte alls på det. Den har gått bra sen dess
Det är en 1835cc, Sig erson kam(okänd), 1:1,4 vippor, hyggligt standard noname toppar, ett ganska litet CSP avgas.
Bromsade den till 105hk för några år sen, med större avgas och dubbla IDF 40
Hur går det för dig Bert? Har du kört nått med din? Erfarenheter isf?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Låter bra det där !
Okej, ja men den borde bli bra knuff iden då. Jo lite köra har det blivit. Har lite problem med att inte gasen går tillbaka, men har listat ut varför så det ska fixas. Sedan är inte förgasaren och tändning perfekt justerat än, men det närmar sig. Bredbandslamda inköpt och ska monteras nu så det ska vara slut på att gissa. Ska förhoppningsvis få ner förbrukningen av E85 också. 2.5 liter milen under resan till Norrtäljei höstas, känns lite mycket. Men den är rolig att köra, finns mer effekt än original 1300an.
Jag kör med bensin nu, eftersom det finns i tanken. Gick ner en del i munstycke jämfört med vad som satt i. Det kördes på E85 tidigare.
Jag ska nog testa E85 oxå, när jag kommer till macken.
nu är det ju mer och mer sprit i vanlig bensin, så man behöver kanske inte köra E85 för att klara spikningar och värmen?Kompressionsförhållandet har jag ingen aning om
Jag byggde motorn för 8-9 år sen, då tänkte jag inte alls på det. Den har gått bra sen dess
![]()
Det är en 1835cc, Sig erson kam(okänd), 1:1,4 vippor, hyggligt standard noname toppar, ett ganska litet CSP avgas.
Bromsade den till 105hk för några år sen, med större avgas och dubbla IDF 40Hur går det för dig Bert? Har du kört nått med din? Erfarenheter isf?
-75 Dubbelhytt skrotad
-68 bubbla med -54 kaross
-73 1303 objekt
-65 1500 S
Blev en provtur till macken idag.
Gick riktigt fint, lite väl fett kanske.
Får justera mer senare i vår. Nu får ghian byta plats med bussen som ska få ny framvagn innan säsongen.
Fixade till min gamla avlagda motorlucka oxå, kapade lite i regnskyddet och ordnade distanser i framkant.
Det får funka sålänge.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Härligt, looking good 
Fick en trevlig present idag 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Nice..
Har en lika i bubblan, grym spak, otrolig skillnad mot en original
Ja, jag har länge funderat på en Gene Berg spak. Men jag har inte vetat om jag ville överge min org med fungerande sperrwolf lås. Det är ju oxå coolt..
Men när jag fick denna av en bra vän så blev plötsligt valet lättare

Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Det fick bli lite rostlagning såhär på vårkanten
Jag har vetat om att jag har rost och spackel i ”reservhjulsbaljorna” bakom bakhjulen.
Förra året började det spricka och se trist ut, så det var dax att göra nått.
Jag har lite respekt för karosslinjerna på en ghia, så jag vågade inte riktigt själv. Tur då att man känner duktigt folk
Så jag lämnade bort jobbet till en kompis.
Fick tillbaks bilen med grundfärg på lagningarna.
Körde en tillfällig målning med Biltema bättringsfärg, har ju inga färgkoder så jag gissade och jämförde med foto
Blev faktiskt över förväntan bra.. det som ser märkligt ut på bilden med lack är skuggor.
Får väl försöka få lacken läst och köpa 2k spray och göra det bättre till vintern
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Snyggt och rätt med rullande renovering.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Snyggt och rätt med rullande renovering.
Ja, rullande renovering har jag alltid sysslat med
10år på denna och snart 20år på bussen. Förbättra, renovera och bygga om varje vinter och köra varje sommar är melodin.
Nån annan sorts renovering har jag varken tid, råd eller lust med 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Motorn började banka och låta i somras när jag skulle köra en student, så jag fick stressa hem och byta till bussen.
Sen har jag inte haft tid att kolla på det, så jag visste inte om ljudet kom från kompressor eller själva motorn.
I veckan fick jag lite tid att riva ner det och montera en org förgasare. Motorn låter hur bra som helst, och kompressorn kärvar lite när men drar runt den.
Skönt endå att det var kompressorn. Den ska renoveras med nya lager och tärningar i vinter, sen på det igen…
1835 går faktiskt riktigt bra med en org 34 pict3 med borrat huvudmunstycke
Idag tog jag en runda till vw veteranernas höstträff i Trelleborg.
Vi var 6 ghior(4cab & 2 cupe)varav 3 lowlight på totalt kanske 15-20 bilar.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Nu är ghian på vinterförvaring
Där får den stå tills i vår när bussen kommer ut från hemmagaraget. Då åker den dit och får kompressor monterad igen
Kompressorn ligger på jobb och väntar på tid för lager och tätningsbyte.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Tänkte prova Fuchs på bussen till sommaren så jag testade att montera mina 928 telefoner på ghian.
Det gick inget vidare. Både fälg och däck tog i svärdet… breddar ju galet mycket inåt. Får väl skaffa 1,5-2cm spacers så lär det gå.
Sen testade jag ett par breddade plåtfälgar jag hade liggande.
Blev riktigt coolt, dom får det bli i sommar. Fast med lite fetare däck
Nu ska jag bara hitta ett par att ha fram oxå.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Skitsnyggt med plåtfälgar. Underskattad look. Lycka till.
Instämmer med Mats, klockrent med plåtfälgarna. 
Har du sålt din själ till jävulen, o lämnat Wide 5? 
Mina, sen dina, sen mina igen, gamla SA Sprints tjänstgör nu på annat fordon...
Plåtisarna är ju helt klart snyggast på Ghian. Telefonerna ser ut som Schweitzer-ostar... 
Ny dag och nya äventyr
Nu har jag rivit och hittat varför kompressorn lät illa i somras
Det var nog tur att jag inte fortsatte köra studenter den dagen jag märkte det….
Inget mer än lager och tätningar är kasst
Så ihop igen när jag fått leverans av lager 
Det har nog hänt delvis för att det gått fukt in i lager, förra ägaren hade motorn ute en hel vinter, utan motorlucka
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

