Fasiken vilka coola södermalmsbilder!!!!
Wofflan... Vad är det som är klart? Tala ur skägget gubbe!
Frågan löd. Vad är det för bilar som INTE har fått tak på sig på fabriksbilderna? Är det månne soltakare?
Och då blev följdfrågan:
Är det någon som har noterat att tidiga soltakare är skarvade i B samt C-stolpen? Varpå den naturliga följdfrågan på följdfrågan naturligtvis blir: Hur många serveess
gjorde Roscoe Tanner på Björn Borg under Wimbledonfinalen 1979?


Soltaksbilarna var som Woffe säjer, vanliga karosser som sågades upp ock man svetsade i en ram 

Soltaksbilar. Jag vill i alla fall hävda (skönt ord) att det inte var så lätt som att ta fram tigersågen och klippa upp ett hål på sedaner och slöjda till en soltakare. Möjligtvis att det gick till så på de absolut tidigaste Webasto-soltakarna.Nej, jag tror med bestämdhet att taken var föreberedda med soltakshål och allt redan då de monterades. Det sitter ju bland annat två förstärkningar i framkant (mellan yttertak och innerskinnet) helt omöjlig att få dit utan att ha ytter och innerskinn separerade. Ni som försökt att svetsa dit dessa i efterhand vet vad jag talar om.


