1

Så var det 2022 o utmaningen
Kommer starta den i April
Att köra upp för stripen med en 10-11 sek(18-19 s på 402 m) bil för strippen på 201 m kan inte vara så svårt
På en sådan bil med tak behövs säkerhets bälte o hjälm och heltäckande kläder
Hur är det med alla där ute vågar ni inte vara med ????
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

2

Synd man inte har bälte i bussen....... ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

3 Senaste redigerad av erich (2022-02-17 20:25:56)

Tycker det e mer en tråkigt att inte fler ,(en handfull), som slänger sig på detta ! Billigaste klassen ock et jättefint gjäng . Trevligt ock ingen press , en möjlighet for innsteg ock att lära sig från "proffsen " ..

Mvh/E

PS: har du frågor om ditt "bygge " e jag säker på at kunniga folk här hjälper till 100 % ...

JETech , S. Halland

4

"På en sådan bil med tak behövs säkerhets bälte o hjälm och heltäckande kläder
Hur är det med alla där ute vågar ni inte vara med ????"

Låter så enkelt tills man kör av/klotar, på samma gång ett väldigt cyniskt budskap..

Vad skulle det locka för nya deltagare.?

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

5

vwato skrev:

"På en sådan bil med tak behövs säkerhets bälte o hjälm och heltäckande kläder
Hur är det med alla där ute vågar ni inte vara med ????"

Låter så enkelt tills man kör av/klotar, på samma gång ett väldigt cyniskt budskap..

Vad skulle det locka för nya deltagare.?

Kom med ett förslag hur det skall bli mer Jag är öppen för  förslag ( Det är bra att Pma )

Skulle tro det lättare att klota på vägen

Sen kan man även släppa på gasen o koppla ur

Det brukar inte gå så fort med en 1600 där bak
Men är det ingen som försöker så blir man lessen på läktaren
Och det kommer en klago kör hur kass det är efter åt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Jag tror inte det handlar så mycket om att våga.
Jag älskar att köra folkvagn och har gjort så i hela mitt vuxna liv. Jag älskar att mecka, förbättra och att bygga trimmade motorer. Men jag har inget intresse av att åka land och rike runt för att köra min bil rakt fram på bana i 12 sekunder  ICQ/bk
Och jag tror det är likadant för många anda, vi har helt enkelt inte intresse nog för att lägga tiden som krävs för att tävla.
Men jag kan ju ha fel, det har hänt förr  ICQ/bm

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

Jag har alltid (sedan Bug-Run #2) använt träffen för att se hur min motor går, dvs få ett tidkort.

Finns väl många som har småtrimmade 1600:a i sin bil, som vill se ett tidkort?

Eller; kanske inte nu längre - billigaste effektökningen är ju volymökning ,-(

Jag kommer iallafall med en 1585cc i Buggy'n ,-)

8

lasslo skrev:

Jag tror inte det handlar så mycket om att våga.
Jag älskar att köra folkvagn och har gjort så i hela mitt vuxna liv. Jag älskar att mecka, förbättra och att bygga trimmade motorer. Men jag har inget intresse av att åka land och rike runt för att köra min bil rakt fram på bana i 12 sekunder  ICQ/bk
Och jag tror det är likadant för många anda, vi har helt enkelt inte intresse nog för att lägga tiden som krävs för att tävla.
Men jag kan ju ha fel, det har hänt förr  ICQ/bm

Det kanske är så
Men många vågar inte för inte maskin går så bra som  man trodde ( du har kört på dyno och vet)
Strippen är ett av dom bästa ställen o kolla effekten på maskin (sluthastighet delat med vikten så vet man hur många HK maskin ger)
Men har man inte provat så kan man inte säga om det är kul eller tråkigt
Framför allt att prova på Bug Run som det är gratis ( för utom försäkringen )
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke