1

Hej,

Renoverat motorn och bara bytt packningar på utgående axlar på växellådan och nu när jag är klart och monterat ihop allt med motorn i bilen så kan jag snurra på hjulen när växeln är i?? Så ska det väl inte vara? ICQ/bh

2

Ett hjul ska du kunna snurra på.

3

stickan skrev:

Ett hjul ska du kunna snurra på.

Hur menar du?

Jag har inte monterat trummor och däck utan snurrar på splinsen på axeln, menar du att man ska kunna snurra om bilen är upphissad?

4

Någon som kan bekräfta att det ska vara så eller ska man börja riva allt igen?

5

Om Du har vanlig öppen differential (Bromsad diff är extremt ovanligt på originalbilar) så kan Du med upphissad bil, växel i och stillastående motor ändå snurra på bakhjulet. Snurrar Du "framåt" på vänsterhjulet och samtidigt kollar på högerhjulet så kommer det att rotera "bakåt"!
/Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

6

Hella skrev:

Om Du har vanlig öppen differential (Bromsad diff är extremt ovanligt på originalbilar) så kan Du med upphissad bil, växel i och stillastående motor ändå snurra på bakhjulet. Snurrar Du "framåt" på vänsterhjulet och samtidigt kollar på högerhjulet så kommer det att rotera "bakåt"!
/Hella

Supertydligt svar! Tack!

Precis det jag upplever så då är det helt i sin ordning!

7

Helt ok  ICQ/bs