1

Hej, Jag undrar vad som skiljer en cab bottenplatta mot en vanlig?

1969 Bubbla fusksplit offroad bygge.
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd

Instagram @skolalfred

2

Ingenting. Alla förstärkningar sitter i karossen. Den kraftigaste förstärkningarna är extrabalkarna under värmekanalerna. Det finns också extra förstärkningsplåtar lite här och var, t ex mellan A-stolparna och torpedväggen samt under baksätet. Själva bottenplattan och golvhalvorna är däremot samma på en cabriolet.

3

Okej, tack för info!

Om någon har bild på förstärkningarna får ni gärna skicka eller lägga upp här ICQ/ab

Instagram @skolalfred

4

Det finns en liten skillnad mellan cab-platten och den vanliga och det är att cab-plattan saknar domkraftsfästet vilket är svetsat på den vanliga plattan. I övrigt är det som Jean beskriver. Tittar du i projekttrådarna om cabbar i forumet så ser du förstärkningarna i karossen.

5

Det finns en liten skillnad mellan cab-platten och den vanliga och det är att cab-plattan saknar domkraftsfästet vilket är svetsat på den vanliga plattan. I övrigt är det som Jean beskriver. Tittar du i projekttrådarna om cabbar i forumet så ser du förstärkningarna i karossen.

Nix. Kompletta bottenplattor är precis samma till täckta bubblor som till cabrioleter. Samma artikelnummer och samma platta. Det är dessutom samma platta för både höger- resp vänsterstyrda bilar fram till augusti 1955. Därefter blir de kompletta bottenplattorna olika för höger och vänsterstyrda bilar. Till bilar tidigare än så är det bara skillnad på bottenplattorna om det är standard eller export.

Om du ska montera din bottenplatta på en täckt bil behöver du köpa till två 111701475A. Just precis! Domkraftsfästena ICQ/bs

Men, i praktiken levererades under många år ekonomigolvhalvorna med domkraftsfästet påsvetsat. Ska du byta golv i en cabriolet med sådana golvhalvor får du först ta bort domkraftsfästet.
Köper du nya golvhalvor av CSP levereras de precis som originaldelarna en gång i tiden. Domkraftsfästet, skenorna till stolen och bakre tvärbalken är inte påsvetsade. Tjock och fin plåt och bra pressning. Precis som det ska vara ICQ/bp

6

Okej ska kolla på det, tack för alla svar.
Jag har en vanlig bil jag vill göra roadster av och tänkte vad jag behöver förstärka för att få den genom besiktningen.

Instagram @skolalfred