Söker bilder på en svart jag tror det var en-54 med en egenbyggd husvagn i samma färg. Tror ägaren var ifrån Örebro.
Någon som vet något om denna bil ?
Var det en teardrop?
Det var Jonny Kjellbom från Hallsberg som hade en svart 50-nånting med tillhörande teardrop trailer. Var väl lila scallops på både bil och vagn om jag inte missminner mej? Tyvärr så gick Jonny ur tiden för några år sen och kan inte berätta själv.
Kan det ha varit denna ?
(bild från bugrun #7)

5 2022-01-21 20:18:56 Senaste redigerad av Dizzycap (2022-01-21 20:24:17)
Ooooh. Kolla ovalen i bakgrunden. Vita Cal-look lister. Så sjukt coolt. Har nog faktiskt aldrig sett det live.
För att hålla sig till ämnet: Jag tror rätt stavning på efternamnet var Källbom. Jag försökte googla honom men man hittar inte mkt på honom, antar att han var pre-internet/Google. Vet att det finns några bilder i Wheels/Power Magazine från tiden. Men jag minns en grön choppad notchback som han körde dragrace med. Minns inte hans övriga bilar.
1956 Oval
6 2022-01-21 21:28:39 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2022-01-21 21:31:08)
Notchen du tänker på ägdes också av CSP´s Keith "Lollo" Steinick och en tid körde Anders Fridh den efter att ha kraschat Ghian. Möjligt att Johnny också ägde den.
Vita Hawaii gummilister jo det var tider det.
Fanns redan 1951..

Notchen du tänker på ägdes också av CSP´s Keith "Lollo" Steinick och en tid körde Anders Fridh den efter att ha kraschat Ghian. Möjligt att Johnny också ägde den.
Vita Hawaii gummilister jo det var tider det.
Fanns redan 1951..
![]()
Den Notchen är riktigt cool . va faktiskt hos Lollo för ett par år sedan o fick se den o även resten av hans fina bilsamling .
Den teardrop som Jonny Källbom hade är inte den på bilden ovan, han köpte min turkosblå 1992 som han lackade svart.
Den såldes efter nåt år till ovan nämnda Keith Steinick. (tror han har den än)
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar
Träffade honom på en mycket trevlig Finlandsresa med min familj.
Minns mycket väl på Alastaro Raceway, då ett av mina barn tappade nappen i gruset, och vi sköljde av nappen i hans teardrop, barnens mor skakade av vattnet från nappen och rutinmässigt luktade på nappen, AAAAHHHHGGGG, VAFAEN, det luktar ju sprit!
Fel kran