1

Då jag börjat min långa rostlagningsresa och klarat av etapp 1 ställs jag inför ett beslut som i dagens läge inte är helt lätt:
Vad skall man använda till underredet som klarar nötning och fuktinträngning bäst av de produkter som finns till hands idag?
Märkte då jag slängde upp frågan på jobbet idag ,att det finns mycket "tycka",men det är inte många som säger:Så här gjorde jag och det blev jättebra...
Jag har inget mål att lacka underredet utan vill lägga på något som sitter kvar och går lätt att bättra på!Förr fanns sprutbara
medel som var oljebaserade,men nu verkar vaxbaserade regera...och jag tycker dessa fungerar dåligt!
Kom igen nu,dela med er av bra tips som vi alla kan ha nytta av när vi lagt ner mycket jobb på rostlagningar som vi vill ska hålla länge...

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2

Jag är lite skeptisk till om det över huvud taget behövs någon underredesbehandling på bilar som bara rullar sommartid som entusiastfordon. Jag har original eller bättrad billack på golvplåtar och innerskärmar. På innerskärmarna kör jag ett tunt lager av ett oljebaserat rostskyddsmedel. Alla boxkontruktioner är behandlade med tunnflytande krypande rostskyddsmedel. Vi får se om tjugo år hur det fungerade.

Body är bannlyst från mina bilar. Jag tycker ytan är ful och har sett för många bilar där bodyn har släppt och släppt in fukt mot plåten.

3

Jag kommer att åka året runt och behöver därmed ett bättre skydd...Vad använder du för märken och typ på produkterna du nämnde?

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

vi använder tereson eller vw-org på jobbet(din bil stockholm)tröskel body är bäst där det stänker sten o grus,om det är bra lackat behövs inte något på ytor som inte utsätts för stänk,inv i håligheter är viktigast vax tycker jag funkar bäst den är klibbig direkt o stannar bäst på vertikala ytor,ös på

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,