1

Hej! Jag har precis köpt lite plåtfälgar där två är breddade till 6" ( tror jag ) och två är original ( är det 4,5"? )

Så vad ska jag ha för dimension till däcken? Hade tänkt 145/15 fram men vilken profil? Om jag tar 145/65 15 så blir rullomkretsen mindre än på bakdäcken men det kanske dom flesta brukar köra med?

Och bak funderade jag då på 195/65 15....

Bilen ska sänkas ett eller MAX 2 hack bak och det får ju inte ta i skärmarna.

Tacksam för tips! MVH Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Glömde skriva att det är till en typ 1 - 64......

3 Senaste redigerad av belsebug (2011-09-05 13:23:16)

Risto skrev:

Hej! Jag har precis köpt lite plåtfälgar där två är breddade till 6" ( tror jag ) och två är original ( är det 4,5"? )

Så vad ska jag ha för dimension till däcken? Hade tänkt 145/15 fram men vilken profil? Om jag tar 145/65 15 så blir rullomkretsen mindre än på bakdäcken men det kanske dom flesta brukar köra med?

Och bak funderade jag då på 195/65 15....

Bilen ska sänkas ett eller MAX 2 hack bak och det får ju inte ta i skärmarna.

Tacksam för tips! MVH Kristofer

kör på det! jag har det fram som du funderar på. men 205or bak

ps! be tjejen din om mitt nummer så kan du ju får kolla nån dag på hur det ser ut..

4

Jag kör oxå 145x65 fram å sedan 205 bak. Kommer inte ihåg vilka siffror efter där dock.
Sänkt fram å orginal bak i daxläget.
Ska kanske möjligtvis ner ett hack bak.

5 Senaste redigerad av Risto (2011-09-05 21:27:07)

Tack för svaren, känner mig lite mer säker nu...Dock så kanske det blir 205 istället bak eftersom det verkar funka ICQ/ad
Fixar ditt nummer Håkan så hör jag av mig någon dag ifall jag kan komma o kika! ( Men jag vet också hur otroligt ivrig jag är så kanske beställer däcken nu direkt så jag hinner åka någon meter innan vinteravställningen! ICQ/ad )
Men jag kommer gärna förbi någon dag iaf o kikar på din bil, lite nyfiken på hur man ska lösa det bäst när jag ska fixa framvagnen på min bil och tänkte att man kunde få lite tips!

MVH Kristofer

6

Risto skrev:

Tack för svaren, känner mig lite mer säker nu...Dock så kanske det blir 205 istället bak eftersom det verkar funka ICQ/ad
Fixar ditt nummer Håkan så hör jag av mig någon dag ifall jag kan komma o kika! ( Men jag vet också hur otroligt ivrig jag är så kanske beställer däcken nu direkt så jag hinner åka någon meter innan vinteravställningen! ICQ/ad )
Men jag kommer gärna förbi någon dag iaf o kikar på din bil, lite nyfiken på hur man ska lösa det bäst när jag ska fixa framvagnen på min bil och tänkte att man kunde få lite tips!

MVH Kristofer

bara att komma förbi! hittade jiggen till framvagnen idag i garaget hos kompisen..

7

Jasså du hittade på den? Finns det någon möjlighet att man kanske får låna den när det väl beger sig med framvagnen? ICQ/ab Jag hör av mig på telefon någon dag o hör om det kan passa o komma o kolla lite. Har fullt upp denna vecka men kanske nästa?

MVH Kristofer