1

1968 .Automat. avställd sen -05
Röd
Är det svårt att bygga på? Sänka ?
Har ingen motor. Va skall man bju?

"S"lowbugz 023

2

Ja det är klart grabben ska ha en typ3!  ICQ/ab  Delarna är ju lite svårare än till typ1 och 2, men de vanliga detaljerna brukar vara lätta att komma över. Svårast blir nog isf automatspecifika delar. Att sänka en slik är tacksamt, splinesindelning både fram och bak, görs på en eftermiddag om det inte rostat ihop alltför jävligt. Motorer dyker upp då och då, men är du ändå på motorjakt så har du ett lysande tillfälle att hänga i en typ4-motor som inte ska kräva några större modifikationer för att passa.  ICQ/ag Vad man ska bjuda är ju jättesvårt att säga utan att veta skicket. Ett par tusen som utgångsbud? Default/hmm

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Jag såg en bubbla automat för ett par veckor sedan. Den hade en stor "klocka" av något slag i högra hjulhuset. Det kändes som att den kunde sitta ivägen för en sänkning men hur det ser ut på en typ-3 vet jag inte.

Alte Liebe rostet nicht!

4

Sätter man något sådant i hjulhuset på en Typ3 får man inte dit hjulet.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

1303 a saxomaten jag skrota/demonterade. hade en oljetank innanför bakkanten av ena bakskärmen och en vakum tank på andra sidan..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

michaelth skrev:

1303 a saxomaten jag skrota/demonterade. hade en oljetank innanför bakkanten av ena bakskärmen och en vakum tank på andra sidan..

Men typ3-an har ju ingen saxomat utan en "riktig" Automatlåda.