Har kolv som ser ur enligt bild, kan man svarva av kolven så att märkena försvinner eller är det bara att kasta korven?
1 2021-12-11 13:05:23 Senaste redigerad av IT-Bubbla (2021-12-11 13:05:52)
2 2021-12-11 16:36:14 Senaste redigerad av Mr 56 (2021-12-11 16:37:22)
Beror väl på vad du ska använda en till, är det för att få ihop en original motor billigt, kan det nog funka.
Är det en trimmad så är det väl dumt att chansa.
Märkena kan ha gjort att kolvringsspåret krympt så kolvringen fastnar.
Svarvar du av du av nån tiondel eller två, så bör du nog göra det på det andra tre, och du tappar nog lite komp också.
I första fallet hade jag nog filat bort hacken ,och putsat av.
Så svaret är jag vet inte.
En bra planfil att snygga till med. Förutsatt att inte kolvringsspåret tryckts ihop (men det tror jag inte -)
4 2021-12-11 22:12:07 Senaste redigerad av IT-Bubbla (2021-12-11 22:26:04)
Jag får kolla kolvringsspåret till att börja med. 
Om jag svarvar av kolvarna så förändras väl komp och vändhöjden? Kan man kompensera detta genom att även svarva ner cylindrarna?
Det ser ut som värmeproblem. Jag gissar att denna kolven sitter på cyl 3. Då behöver vi veta om du har fläkthus med inbyggd svart oljekylare i fläkt huset. Det ger varmgång på 3ans cylinder. cylinder 3 sitter främre på v sida. I detta fall ska du inte använda kolven. Du behöver ha en fläkthus med utflyttad oljekylare som sitter på framsidan på huset. Mvh. Ove
vad har liggat där
Är det något som man fått in
Svarva ja men tänk på inte kolven blir skev av uppspäningen i svarven ( trekantig)
Ja det går fint att svarva av cylindern o det gör man i botten på den
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Vad har hänt, eller snarare varför?
Tyvärr vet jag inte vad som hänt då dessa är köpta begagnade