30juli beställde ja en
Hauptspriegel mit Hölzern außen, passend für Modelle von 08/52-10/59 Käfer,Cabrio,Verdeck
och en
Frontspriegel Vollholz, passend für Modelle bis 07/57
17 Aug började tiden för betalning närma sig så jag frågade Werk34 om ev leveranstid.
23 Aug fick jag detta svaret.
"Good morning,
due to the current situation in Europe and the world, all shipping / parcel services may experience delays, so we ask for your understanding.
A new inquiry with our supplier has unfortunately not resulted in a confirmed delivery date.
We will process your order as soon as possible and ship the item as soon as it arrives in our warehouse.
If you do not want to wait any longer we can cancel your order at any time and refund you the amount.
Für weitere Fragen stehe ich Ihnen gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen - Best regards"
Så jag lät kortbetalningen gå igenom, beredd på att jag skulle behöva fighta för att få tillbaka mina pengar, nån gång i framtiden.
7 Sep fick jag ett mail med "räkningen" och meddelande om att ordern var skickad
Tänkte det tar säker ett par veckor från Tyskland och till Stjärnorp, men det kändes ju bra ändå.
11:54 idag plingade i telefon om ett paket från Schenker AB GLS Import.
Så jag slängde mig i bilen, och jorå det här vad det som kom.

Mycket papper var det i allafall ;-)

Efter pappret var det plast, sån där som är lät att plock av ;-)

Men det här var som kom i kartongen.

En snabb avsyning och det verkat vara justa grejor, men vi får se när det skall monteras på ställningen.
Till sist tiotusenkronors frågan , vad kostade kalaset?
9,488.27 SEK gick det på med frakt och allt.
Man kan tycka vad man vill om det men jag är nöjd.
Nu är det lite andar småbitar och träet runt bakrutan kvar, sen kan man nog inte skjuta på det mer.
"ljushuvud"