1

Atlas vita däcksidor 15",,nya säljes,,400:-

Takräcke till bubbla,,en ribba av,,lite slitet här o där,,säljes eller bytes mot bagageräcke,,helst ett sånt som INTE sitter i luftintags gallret,,men alla är av intresse,,P 1000:-

Plus frakt om det ska skickas,,

076-1867458  el mail  [email protected]

http://forumbilder.se/thumbs/f79201143831P2af1.jpg

Typ 1 -58

2 Senaste redigerad av Franke (2011-08-29 16:46:04)

Jag skulle vilja ha vita däcksidor men jag har noll koll på hur sånt fungerar, klämmer man fast dom mellan däck o fälg med hjälp av en däckmaskin ?
Funkar däcksidorna ihop med lite lägre profil på däcken ?

3

Jo,,dom klämms fast mellan däck och fälg,,,har ingen bra koll på hur låga profiler dom passar till,har ju aldrig kommit mig för att montera mina,,,har sett en del som har haft väldigt lågt men det kanske inte blir så bra,,

Typ 1 -58

4

Jag köper däcksidorna om inte Franke ska ha dem. /Anders

VW 1200 -60
VW 1300 -66
VW 1303 LS CAB -73

5

Däcksidorna sålda till Franke,,,

Jag har även en fjäder till motorluckan,,ska sitta på splitt bubbla,,eller iallafall bubbla med w-lucka,helt ny,,nytillverkad,,ska tydligen inte ens finnas nytillverkade ICQ/ad
Däck till rod bygge el nått finns med,,Firestone diagonaler med bred vit sida 6,70-15,,lite torra och så,,2st är det
krängnings stag har jag med,,

Typ 1 -58

6

Franke skrev:

Jag skulle vilja ha vita däcksidor men jag har noll koll på hur sånt fungerar, klämmer man fast dom mellan däck o fälg med hjälp av en däckmaskin ?
Funkar däcksidorna ihop med lite lägre profil på däcken ?

Det är bara att släppa ur all luft ur däcken, hissa upp bilen skruva ur ventilen så att du får ur all luft kläm in däcket runtom först, sen trycker du in vita sidan jämnt innanför fälgkanten, blås upp däcket utan ventilkäglan så att däcket sätter sig.
Du kan få justera om kanten efter första uppblåsningen av däcket. När du är nöjd med hur kanten sitter  skruva tillbaka ventil käglan o blås upp däcket.

Jag har 65 profil på mina däck det ser bra ut men tror inte man ska lägre profil än 60 om man vill ha det snyggt.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

7

Torpa: Det låter väldigt smidigt, lägre än 60 profil kommer jag troligtvis inte att köra med så det kan nog bli bra.
Stort tack för infon !