76

Tack grabbar:) skönt att höra att det uppskattas. Tyvärr mindre uppskattning från sambon då man kommer hem sent varje kväll från jobbet...
Ska bli kul och se hur han låter när motorn startas, borde bli till helgen.. Målade Porsche fläkten benvit men det blev fult som fan hehe.. Blir att lacka  svart eller mörk silver men det får bli efter start och inställningar.
Återkommer med fler kort i helgen...

Mvh mazan

Vw Karmann ghia -58

77

Bil startad;) och även provkörd några meter... Tack för hjälpen Patrik...

Vw Karmann ghia -58

78

Vassego  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

79

Underbar ghia!
Snyggt jobbat ICQ/ab

80

Ratrod skrev:

Underbar ghia!
Snyggt jobbat ICQ/ab

Tack så mkt. Nu är det bara innetak kvar samt montering av rutor kvar;) sen blir det att ta en längre tur med bilen..
Återkommer med bilder i vecka .

Mvh mazan

Vw Karmann ghia -58

81

lite uppdate, nu rullar bilen. behövs lite fin justeringar men den går:) har satt i nytt inne tak, crome lister på rutor fram samt bak. avslutar med en poserande far min ICQ/ab

Post's attachments

bak ny.JPG, 71.29 kb, 478 x 640
bak ny.JPG 71.29 kb, 209 downloads since 2011-08-24 

inner tak.JPG, 88.54 kb, 640 x 478
inner tak.JPG 88.54 kb, 233 downloads since 2011-08-24 

motor ny.JPG, 73.2 kb, 478 x 640
motor ny.JPG 73.2 kb, 232 downloads since 2011-08-24 

pappa.JPG, 84.29 kb, 478 x 640
pappa.JPG 84.29 kb, 250 downloads since 2011-08-24 

Vw Karmann ghia -58

82

Hade tänkt at åka till tierp med ghian men det är svensexa för polarn min, sedan så bestämde jag för att åka till nortällje träffen och så klart har han sitt bröllop haha.. verkar som om det inte blir något vw träff för mig detta år...

Vw Karmann ghia -58

83

Vackert  ICQ/ab

84 Senaste redigerad av mazan (2011-08-24 20:19:31)

GB skrev:

Vackert  ICQ/ab

Tack GB.. lite små saker kvar att göra som lister och sånt..
Har även lite film som filmats med mobilen då en vänn(Patrik) kör bilen, hur går jag tillväga för att få in det här?

Vw Karmann ghia -58

85

Har du kvar orginal ratten till bilen? 58-59 ratten var unik för dom åren.

86

Jodå den har jag kvar...

Vw Karmann ghia -58

87

Grattis till en riktigt fin ghia.Kul att se en så tråkig händelse blev något ännu bättre i slutändan ICQ/ab

88

mazan skrev:

Jodå den har jag kvar...

Perfekt. De börjar bli hårdvaluta. Kommer nog att montera en Speedwell i min som jag har på hyllan.
Men orginalet finns kvar.

89

rs68 skrev:

Grattis till en riktigt fin ghia.Kul att se en så tråkig händelse blev något ännu bättre i slutändan ICQ/ab

tack så mkt ICQ/ab

Vw Karmann ghia -58

90

Hejsan Mazan.

Riktigt kul att se renoveringen av din Ghia, blir bra det där..

Tänkte att det kan vara kul för dig att se bilder på den när den hämtades från Härnösand för länge sedan nu.
Efter fälgar o sänkning blev den rätt bra, men du har fått till den så bra nu. Grattis Grattis.
http://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/MsgAttasp.jpghttp://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/MsgAttasp-1.jpghttp://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/MsgAtt-1.jpghttp://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/MsgAtt.jpg

MVH Andreas D i Tullinge

91

Nice vagn det där.... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

92

Satan va snygg kärra ICQ/ab
Min nya drömbil ICQ/ad

93

Fin bil på fina bilder! Min favvofärg också...  ICQ/ab (Jag tänkte bort Ful-pegan.)

Mot Hessisch 2017!

94

En klar favorit!  ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

95

Tack Andreas.. Har du fler bilder så får du hemsk gärna maila dem till mig så kan jag spara de i mitt foto album som jag skall göra om bilens historia.
Tack alla ni andra också för era komentarer det värmer. Hoppas vi ses nästa år på någon träff, skall försöka att åka till kjula med bilen iallafall så den får åka på någon träff i år iallafall.

Mvh Mazan

Vw Karmann ghia -58

96

AndreasD skrev:

Hejsan Mazan.

Riktigt kul att se renoveringen av din Ghia, blir bra det där..

Tänkte att det kan vara kul för dig att se bilder på den när den hämtades från Härnösand för länge sedan nu.
Efter fälgar o sänkning blev den rätt bra, men du har fått till den så bra nu. Grattis Grattis.

MVH Andreas D i Tullinge

Ja. Den bilen var man bra nära att köpa för ett par år sedan.  ICQ/af

97

En liten bild från söndags turen ut till strömsholms slott.

Post's attachments

strömsholm.JPG, 67.26 kb, 478 x 640
strömsholm.JPG 67.26 kb, 259 downloads since 2011-09-05 

Vw Karmann ghia -58

98

Kul! Gärna fler bilder!

99

Hej på er alla. Tänkte dela med mig om lite nytt som är gjort på bilen denna vinter.
Började med att lossa motor och växelåda. Justering av växelläge är gjort med hjälp av Niklas här i turbotown:) tack Niklas. Sedan blev det åtdragning av motor, tack Stefan ICQ/ab efter detta så blev det att riva bort allt i bromsväg och beställde hem skivbromskitt fram och större bromsar bak allt med porsche bultmönster 5/130. Monterat oljetemp givare och stereo. Efter detta så blev jag ju tvungen att köpa nya fälgar ICQ/ad och det blev Porsche fuchs 17. Lägger in lite bilder om jag får det att funka. Har även varit i kontakt med Perry's motor/ Porsche legend på gamla förgasar Porschar. Skall sedan till honom med bilen och få mina förgasare inställde rätt:)

Nu borde kärran vara klar för gatorna i Sthlm då jag flyttar upp dit om 2veckor. Och ser fram emot att komma på fika träff i Sthlm:) kommer så klart att komma på träffarna i Västerås hos mina vw bjöder:)

Vw Karmann ghia -58

100

Sitter med min iPad och har en massa bilder jag vill lägga in med det funkar ej. Någon som vet varför?

An error was encountered

Note: For detailed error information (necessary for troubleshooting), enable "DEBUG mode". To enable "DEBUG mode", open up the file config.php in a text editor, add a line that looks like "define('FORUM_DEBUG', 1);" (without the quotation marks), and re-upload the file. Once you've solved the problem, it is recommended that "DEBUG mode" be turned off again (just remove the line from the file and re-upload it).

Vw Karmann ghia -58