Hahehe...
Ni är då för roliga
Som de flesta redan märkt så har det ju inte hänt ett skit med 50an på några år... Men så blir det ju ibland då det dyker upp andra roliga objekt-projekt
Och eftersom den typ av karosserijobb som återstår kräver en hel del av både kunskap och tålamod samt ett öga för detaljer.
Det är där Mark Spicer kommer in i bilden, han är nog en av de personer i VWärlden som har skaffat sig absolut bäst koll på detaljer som är unika för skittidiga Barndoor-bussar.
Att han dessutom har startat en firma som fixar Barndoor-bussar gör ju inte saken sämre
Då kan han ju lägga hela arbetsdagar på kundbilar till skillnad mot förr då han bara hade fritiden efter sitt vanliga kneg att fixa bussar, och då gör man ju det på sina egna fordon såklart.
Så... en liten tillbakablick!
Sedan flera år tillbaks, någonstans 2007 eller någe sådant, då Thomas och jag bestämde oss för att sälja "Kempe-bussen" till Mark istället för att slakta den och använda den som en donatorbuss till 50an
2007 så var Mark hem till mig och hämtade "Kempe-bussen", och efter att haft den på "väntlistan" en stund så satte han igång att fixa ihop denna ikoniska vagn på endast 10 månader för att premiärvisa den i Hessisch 2009....sjukt tempo är bara förnamnet
Sedan dess har Mark och jag bollat mååånga lååånga frågor om detaljer och förändringar på dessa tidiga vagnar. Och med det så har vi tillsammans gjort en hel del intressanta "fynd" genom åren angående olika ändringar och när de tillkom eller försvann. Dessutom en hel del gamla sanningar som fått stryka på foten
Eftersom som jag nämnde tidigare, så insåg både Thomas och jag att vi kommer ju aldrig få klart 50an utan hjälp, så då var det ju givet att vi skulle be Mark om hjälp
Och det var ju inga som helst tveksamheter att vi skulle få hjälp! Snarare tvärt om, Mark såg det som ett privilegium att få färdigställa karosseriet till denna vagn.
Sedan kom ju frågan om transport?? Och efter lite funderingar och planering så blev det så att Mark och Ben kom över hit och plockade upp 50an, samt att Ben hade köpt sig lite splittbaggefragment som behövde hämtas.
Så nu är 50an i UK, och ska i ett första steg plockas isär för att på så sett göra reparationerna med lösa karossdelar... Ska bli sjukt spännande det här
Så till slut, svar på frågan när den blir klar? Och det blir väl ungefär när den är färdig som den blir klar....eller hur långt är ett snöre??? eller så kanske plånboken sätter stopp så att arbetet får gå i dvala? eller...huuuga i mig..."Brexit...." läskigt
Jaouu, nu har ni fått lite information i alla fall. Och så får vi se om det dyker upp några bilder på Mark´s arbete, men det är inte satt något startdatum än så det kan ju ta lite tid tills nästa uppdatering?
Post's attachments
2019-05-20 11.24.41.jpg 312.42 kb, 256 downloads since 2019-05-22

2019-05-20 11.24.41.jpg 312.42 kb, 277 downloads since 2019-05-22

2019-05-20 11.24.58.jpg 276.34 kb, 270 downloads since 2019-05-22

2019-05-20 12.52.05.jpg 322.22 kb, 258 downloads since 2019-05-22
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet