1 Senaste redigerad av joni6851 (2021-10-30 07:19:50)

Hej!

Hade lite bråttom vid demontering 113 905 205 AL, glömde att notera hur medbringaren sitter på axeln. Någon som vet om jag har gjort rätt? Rotorn pekar mot markeringen i godset. Mvh Johan

Post's attachments

73716C05-2F49-4A46-811B-2F1989698FC8.jpeg, 63.39 kb, 594 x 640
73716C05-2F49-4A46-811B-2F1989698FC8.jpeg 63.39 kb, 112 downloads since 2021-10-30 

/Johan

2

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med den bilden, men du borde kunna hitta info här: https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=23303

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

3

Du  måste ha på rotorn för att avgöra hur den skall sitta
På typ 1 sitter den åt ena hållet  andra hållet sitter den på typ3  så vad är rätt vet bara du
På kina fördelana framför allt på 009 sitter dom som på typ 3
Men jag hoppas det är få som använder kina 009 i dag ( snart kommer det ny sport som heter kast med kina 009)
Skämt o sido 
På en std maskin är det ingen bra sak att ha efter som dom funkar  hyfsat bra mellan 4000 till 8000
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

PPRMicke skrev:

Du  måste ha på rotorn för att avgöra hur den skall sitta
På typ 1 sitter den åt ena hållet  andra hållet sitter den på typ3  så vad är rätt vet bara du
På kina fördelana framför allt på 009 sitter dom som på typ 3
Men jag hoppas det är få som använder kina 009 i dag ( snart kommer det ny sport som heter kast med kina 009)
Skämt o sido 
På en std maskin är det ingen bra sak att ha efter som dom funkar  hyfsat bra mellan 4000 till 8000
/// M

Första motorbygget för mig, mycket att hålla i huvudet  ICQ/ag
Bifogar 2 bilder till kanske lättare för er att hjälpa då? Fördelaren sitter i en Typ 1. Svårt att hitta info på nätet så jag sätter hoppet till detta forum. Kanske inte hela värden om det blir 180 grader fel, men lite störigt ändå.

Post's attachments

IMG_5575.jpg, 24.74 kb, 240 x 320
IMG_5575.jpg 24.74 kb, 109 downloads since 2021-10-30 

IMG_5576.jpg, 23.26 kb, 240 x 320
IMG_5576.jpg 23.26 kb, 110 downloads since 2021-10-30 

/Johan

5

Det bör funka  men hur står drevet i motorn
Ser en sak som inte är 100 % rätt Det skall inte vara en rörpinne som låser drivningen i botten för då kan den inte röra sig i sidled ( då är det lätt det blir glapp i fördelaren o brytana får olika avstånd när man ställer dom )
Skall vara en axelbit sen en fjäder ring  på utsidan som låser axlelen så  den kan glida lite i sidled
Den brukar gå så lätt som den rammlar ur när man tar bort låsningen 
Hoppas det hjälper dig
/// M

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

6

PPRMicke skrev:

Ser en sak som inte är 100 % rätt Det skall inte vara en rörpinne som låser drivningen i botten för då kan den inte röra sig i sidled ( då är det lätt det blir glapp i fördelaren o brytana får olika avstånd när man ställer dom )
Skall vara en axelbit sen en fjäder ring  på utsidan som låser axlelen så  den kan glida lite i sidled
Hoppas det hjälper dig
/// M

Tackar!
Yes, har demonterat (håller på att montera efter rengöring) hela fördelaren så det är lite som fattas! Håller på att sätta ihop blocket och tänkte montera axeln mot drevet på veven, tänker att det är bra att ha fördelaren i så kan man kolla av att allt stämmer. Mvh Johan ps Har precis balanserat vevstakarna efter dina metoder i 1600-tråden, tack för alla instruktioner! ps  ICQ/bf

/Johan

7

joni6851 skrev:
PPRMicke skrev:

Hoppas det hjälper dig
/// M

Tackar!
Yes, har demonterat (håller på att montera efter rengöring) hela fördelaren så det är lite som fattas! Håller på att sätta ihop blocket och tänkte montera axeln mot drevet på veven, tänker att det är bra att ha fördelaren i så kan man kolla av att allt stämmer. Mvh Johan ps Har precis balanserat vevstakarna efter dina metoder i 1600-tråden, tack för alla instruktioner! ps  ICQ/bf

Kul att du försöker vara lika tokig som jag är
Lägger en länk på bild 184 har du hur det skall se ut   
Under bilden finns det en förklaring vad prylana heter http://vwfiv.se/Repbok/11-Elsystemet.pdf   ( det finns mycket nyttigt i den boken men det finns bättre
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke