vad ska det vara i styrsnäcka o redusering olja eller fett buss 50 tal . någon som vet ???
jag slår i lite spillolja så får det vara bra .
För styrsnäckan fick jag detta tips av en gammal VW-mek: https://www.biltema.se/bat/batmotor/mot … 2000022017
Jag har blandat växellådsoljas och fett. Då finns det alltid nått kvar om oljan läcker ut 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Annars finns det ju styrväxelfett att köpa också, typiskt GB och gå på båtavdelningen...
Detta har diskuterats förut, tidiga hade olja i styrväxeln medans senare använde styrväxelfett. Nu var detta på typ1 men antar att det även gäller för typ2...
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=46221
/Foppa
Förresten vad gör jag på bussavdelningen, sorry GB jag kryper tillbaka till avdelningen med typ1 med stående lysen...
/Foppa
tackar...
För styrsnäckan fick jag detta tips av en gammal VW-mek: https://www.biltema.se/bat/batmotor/mot … 2000022017
den ska ja köpa till minj split 
Jag har använt fett som jag köpt från Volvo som original till Volvo, men det är nu många år sedan dess. Förr var det vanligt att det enligt oljebolagens rekommendationer skulle användas transmissionsfett med viskositeten SAE 140 för många bilars styrsnäckor. Men SAE 140 är mera tunnflytande än Volvo fettet. Hur det är med SAE 250 vet jag inte.
Ett annat alternativ jag kom att tänka på är fett avsett för arbetsmaskiners och lastbilars centralsmörjsystem. Saknar erfarenhet från sistnämnda.
