Hej,
Förgasaren på min 1302 -71 har gett upp, är en solex 31 pict-3 står det på den.
Hittat en i lager på Amazon. Min fråga vågar man köpa därifrån eller ska jag vänta in någon mer "riktig" återförsäljare?
Mvh Sebastian
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Förgasare solex 31 pict-3
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
Förgasaren på min 1302 -71 har gett upp, är en solex 31 pict-3 står det på den.
Hittat en i lager på Amazon. Min fråga vågar man köpa därifrån eller ska jag vänta in någon mer "riktig" återförsäljare?
Mvh Sebastian
Efter som Solex gick i KK på 80 talet sen blev uppköpta av mikuni
Så bör du förstå det är något no namn ( mycket på amazon)
Brisol har tillverkat kopior o Empi
En tysk Solex kan det bli lite glapp i men dom funkar
Det som blir dåligt är nålventilen o mebranet finns repsatser
Sen får man vara beredd på att bestycka om för dagens soppa
Ps var noga med soppa tryck från pumpen
/// Micke
Efter som Solex gick i KK på 80 talet sen blev uppköpta av mikuni
/// Micke
Tack för svaret Micke!
Då ska jag leta rätt på en repsats och fixa min gamla tysk!
Mvh Sebastian
PPRMicke skrev:Efter som Solex gick i KK på 80 talet sen blev uppköpta av mikuni
/// MickeTack för svaret Micke!
Då ska jag leta rätt på en repsats och fixa min gamla tysk!
Mvh Sebastian
Ps Köp inget billigt kina kitt
Om dom har kvar på CSP funkade dom bra
/// Micke
Vill bara uppdatera,
Gör en liten avstickare med och ha köpt en ersättare från csp. Kommer försöka att renovera den gamla men såg förbaskat sunkig ut. Läcker från alla packningar samt är helt svart inuti.
Kan detta bero på soppatrycket som du nämnde tidigare? Är en orginalpump på just nu. Tänkte att det ska kollas när nya är installerad.
Bilen va lite svårstartad på slutet och kunde rycka lite vid gaspådrag när ja va ute och åkte. Om detta är kvar när nya förgasaren är i var ska man börja felsöka?
Är så sjukt sugen och ut och åka men tänker de är jävligt onödigt och förstöra ersättningsförgasaren.
Kommer även installera ett bränslefilter då det inte fanns något sådant innan.
Är en riktig nybörjare när det kommer till och meka så är glad för alla tips!
Vill bara uppdatera,
Gör en liten avstickare med och ha köpt en ersättare från csp. Kommer försöka att renovera den gamla men såg förbaskat sunkig ut. Läcker från alla packningar samt är helt svart inuti.
Kan detta bero på soppatrycket som du nämnde tidigare? Är en orginalpump på just nu. Tänkte att det ska kollas när nya är installerad.
Bilen va lite svårstartad på slutet och kunde rycka lite vid gaspådrag när ja va ute och åkte. Om detta är kvar när nya förgasaren är i var ska man börja felsöka?
Är så sjukt sugen och ut och åka men tänker de är jävligt onödigt och förstöra ersättningsförgasaren.
Börja med att byta h munstycket så den vill gå på E10 typ 0,05 större eller 0,07 ( att ta ur ett tändstift o kolla färgen är en bra sak att göra )
Att köpa ett billigt instrument för soppa trycket är en bra sak att ha Typ 110 kr på feltema o ett T kors på ledningen mellan pump o förgasare är smart att ha För att ha koll på soppa trycket Typ 0,19 bar så brukar det funka svinbra
Om du har bytt soppa pumpen o bara kastat dit den skulle jag tro du har förhögt tryck En vw pump Skall shimsas till rätt tryck
sebastian.basen skrev:Vill bara uppdatera,
Börja med att byta h munstycket så den vill gå på E10 typ 0,05 större eller 0,07 ( att ta ur ett tändstift o kolla färgen är en bra sak att göra )
Att köpa ett billigt instrument för soppa trycket är en bra sak att ha Typ 110 kr på feltema o ett T kors på ledningen mellan pump o förgasare är smart att ha För att ha koll på soppa trycket Typ 0,19 bar så brukar det funka svinbra
Om du har bytt soppa pumpen o bara kastat dit den skulle jag tro du har förhögt tryck En vw pump Skall shimsas till rätt tryck
Tack! Blir och införskaffa tryckinstrumentet + t rör imorgon!
Då ska jag sikta på 0,19!
Fick hur som helst igång den med nya förgasaren, har försökt ställt in tomgången så det låter ok. Ska se om det finns någon med ett tränat öra i närheten i helgen efter jag kollat trycket!
Ännu en gång, tack för svaren! Uppskattas! 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Förgasare solex 31 pict-3
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.