Jag har bytt instrumentkluster på min 85:a och nu blinkar bara oljetryckslampan till när tändningen slås på för att sedan vara svart. Vad kan vara fel? Har den någon elektronik i sig som är kopplad till hög-/lågtryck och summern som finns i nyare vagnar? Går den isf att koppla förbi?
Verkar som att du ska jorda #12 i kontakten.
kolla här:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt … p?t=246527
orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil
Tack för bra input, hittade en annan variant på lösning när du väl pekade åt rätt håll som innebär att man viker undan ett stift i summern som sitter i hastighetsmätaren. Jag kanske provar båda sätten och ser vilken som funkar.
4 2021-08-27 13:35:57 Senaste redigerad av Harry (2021-08-27 13:36:42)
Uppdaterar här ifall någon behöver veta i framtiden. Det fanns ingen kabel på stift 12 vid klustret och jag hade ingen bra kabelsko så testade alternativet att ge mig på själva summerelektroniken i hastighetsmätaren.
Står dels här:
https://oldvolkshome.wetwesties.org/lat … nstall.pdf
men lite luddigt vilket stift/ben som ska vikas undan. Dock fattar man om man följer stift 12 ut till summern, annars finns en filmsnutt på Vanagain.com:
https://www.vanagain.com/article/troubl … and-buzzer
Jag gjorde det dock utan att pilla loss folien från mätaren. Jag kunde ta loss kontakten inifrån hastighetsmätaren för att komma åt benen. Nu blinkar oljetryckslampan hela tiden när tändningen är på och slocknar när motorn startar. innan modifiering så blinkade den bara till en kort stund när tändningen slogs på som jag skrev tidigare och original i min 85:a så lyste den hela tiden vid påslagen tändning.
Konverterad 85:a med nyare klustret helt enkelt.
