1

Hej,

Har en liten paniksituation.

Har min bil (VW T4 Caravelle husbil Scandimobil, 1992, 2,5l, bensin) hos mekaniker som behöver byta oljetråget.

Enl. mekanikern verkar det omöjligt att hitta rätt oljetråg till denna bil, det måste vara gjuten aluminium, det ska inte sitta någon kontakt med oljegivare på oljetråget.

Är det någon som har en på lager, eller vet av någon?
Planen var ju att inom kort åka på semester med denna, varför tiden är knapp.

Finns det någon erkänt bra bilskrot med bra utbud på vw bussar i mellansverige /köravstånd från Uppsala?

Tacksam för hjälp.

2

kolla bildelsbasen???

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

3

Jag har två exempel på bara de senaste veckorna att trots att delen man söker inte hittas på bildelsbsen, men ringer man en skrot så finns delen likafullt. Så mitt tips utifrån det är att om du inte finner på bildelsbasen, ring några skrotar och fråga.

Gubbjävel; dvs originalfantast

4

Står det något art nr på det trasiga tråget?

Nils, umeå

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

5

Här kanske?
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/0 … 20603%20A/

Nils, umeå

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

6

Jag har ett från en havererad motor 2,5 l ottomotor, ovanliga här, som jag tänkt skicka till återvinning i framtiden. Hittar du inget så finns det på östra sidan av B

7

Tack för svar.

Tyvärr verkar det inte vara den som du länkar till på bildelsbasen. Har inte något nummer då bussen står hos mekanikern, som i sin tur åkt iväg på midsommarfirande denna vecka.

Kjell T, har du någon bild på din? Prisidé? Kan absolut vara intressant om det är rätt.

8

Hämtade hem oljetråget från förrådet idag. Tänkte att det skulle vara gjutnummer på oljetråget, men så var det inte.
Möjligen kan jag skicka bild per mail om det ännu är aktuellt.