1 Senaste redigerad av =) (2021-06-21 13:35:13)

Hej alla.
Som rubrik lyder så säger jag adjö till mitt kära projekt jag haft i säkert 15 år.

Har nu haft uppehåll på mitt projekt i X antal år och var dit igår och känner bara mest ångest och ingen glädje.
Den tiden på året eller vad det nu är men tappat gnistan.
Drog slutsatsen igår att jag kommer sälja den.
Massvis med delar och nya delar framförallt.
La ut den på blocket igår och jag funderar på hur man inte förlorar för mycket.
Att man säljer vissa delar lösa och dom väsentliga med bilen.
Tex sälja vissa lösa som tex fälgar, droppade spindlar etc.

Lack finns också och även spackel, slippapper etc.
Det mesta finns för göra klart den...

Nä tråkigt då det varit drömmen få den klar men som sagt ångest, energi, tidsbrist så är det nog bättre någon annan tar över.  ICQ/bh

Dom pengarna som jag får tillbaka blir bra till en del av kontantinsatsen till en stuga eller dylikt..

2

Tråkigt när det blir qå men tycker du gör rätt. Man ska inte må dåligt då är det bannemig bättre göra något man mår bra av för pengarna  ICQ/bs

2256 typ 4 buggy -66

3

-Tänk vad många bilar som "står som objekt" i garagen runt om i Sverige...
Bara i vårt lilla hobbygarage (16 platser) står det flera bilar som inte rörts på 14 år ,-(
Bättre att de kommer till nya ägare, eller till yngre generationen (barn o släkt ?).

4

mettis skrev:

-Tänk vad många bilar som "står som objekt" i garagen runt om i Sverige...
Bara i vårt lilla hobbygarage (16 platser) står det flera bilar som inte rörts på 14 år ,-(
Bättre att de kommer till nya ägare, eller till yngre generationen (barn o släkt ?).

Precis.
Sen ändras man med åren.
Då var man ung, inga barn, inget husdjur, hade all tid i världen.
Kunde fara skriva sent på natten eller.mitt under dagen.

Nu står man med familj, fru, barn, hund och jobbar övertid varje dag mer eller mindre och man ändrar sitt levnadssätt.
Inget negativt menat utan att man bara utvecklas och prioriterar annars i sitt liv.