Så där blanka har de väl aldrig varit 
För blank för min smak, hade inte vågat köra den ju 
Undrar var den tredje bilen är.
För 900 papp kunde man väl få bakre vänstra veven? 
Man kan ju undra vad de menar med "Endast tre i Sverige". Stämmer ju inte alls.
Ska man försöka få toppbetalt för en bil så bör man läsa på lite.
Strato silver är fel kulör på en -56a cab, det ska vara Irisblå L232.
Inredningen är helt fel och riktigt ful. Likaså mattor i fel färg.
Suffletten saknar tre kromade spiklister, navkapslar saknar färg i VW märket. osv osv.
All plåt är bytt
Nya orginal framskärmar från klassicfab
Växellåda är renoverat och pulverlackat svart
Stolarna har fått renoverade stommar och omklädda av en duktig sadelmakare som lyckats att få detta se ut som orginal. 
Trots allt verkar marknaden tycka den är värd 580 000.
http://online.auktionsverket.se/2104/90 … cabriolet/
Man kan ju undra vad de menar med "Endast tre i Sverige". Stämmer ju inte alls.
Ska man försöka få toppbetalt för en bil så bör man läsa på lite.
Strato silver är fel kulör på en -56a cab, det ska vara Irisblå L232.
Inredningen är helt fel och riktigt ful. Likaså mattor i fel färg.
Suffletten saknar tre kromade spiklister, navkapslar saknar färg i VW märket. osv osv.All plåt är bytt
Nya orginal framskärmar från klassicfab
Växellåda är renoverat och pulverlackat svartStolarna har fått renoverade stommar och omklädda av en duktig sadelmakare som lyckats att få detta se ut som orginal.
Trots allt verkar marknaden tycka den är värd 580 000.

Ju mer man granskar bilen ju värre blir det.
Sprucken och rostig vid luckans fäste för fjädern.
Totalt fel skruvar till gångjärn och delar som helt saknas. Jisses. 
Med dem påpekanden känns det ju aom lurendrejeri 
Finns kanske en eller flera anledningar till att den finns kvar i deras ägo.
De har ju ägt den sen 2017.
Ratten är väl en ny också? Men den är ju lätt att byta om man vill.
Finns kanske en eller flera anledningar till att den finns kvar i deras ägo.
De har ju ägt den sen 2017.
Ratten är väl en ny också? Men den är ju lätt att byta om man vill.
Ja de har ju tydligen renoverat bilen själva, det kan ta lite tid.
Trots allt verkar baklamporna sitta på rätt höjd ovanligt nog. 
Jag som älskar att vara petig måste ju chippa in med lite observationer, jag med 
(Nu är jag ingen cab-specialist, så jag kan snacka i nattmössan med)
Torkararmar o blad... är dom rätt?
Gummilist motorlucka (ser inte ens ut som om plåtlisten för den finns ovan bakplåten)
Karmann märken på A-stolparna... gone?
Feljusterad handbroms, eller tryckarm då knoppen är utanför spaken
Bakre motorrumsplåt saknas
O med den remskivans skyddsplåt
Antennen är lite väl ny va...
Solskydd höger sida saknas. Pinnen gapar tom...
V. bakljusinsats ser lite knas ut på nån bild
Underlägg huvhandtag ska vara i gummi, o inte i hårdplast
Spännbandet till batteriet verkar ha blivit utbytt mot nåt annat (eller ej ditsatt).
Borde man inte se huvstaget fram?
Domkraft?
Inga bilder av undersidan... varför?
Överkurs:
Främre stötfångaren sitter snett.
Kan väl tycka att inte ha några hål i motorluckan för kommande reg-plåt är lite korkat. Ett litet bleck som de har i Usa, tar alla på marknaden i Sverige förekommande skyltstorlekar. Då hade hålen varit med på lack.
2 spolarmunstycken finns, men ingen tank till det.
Kurvhandtaget på brädan är av en design som kom först 1958...så det får väl anses som eftermonterat.
Bränsletanken är ju från 1956
En av tre olika utföranden som fanns just 1956.
De verkar va mycket fel på den nu när ni som är mycket mer insatta i detaljer än va jag är har granskat den. jag reagerade på den gräsliga inredningen o monteringen av mattan i en bil dom begärde väldigt bra betalt för o gjorde inlägget . jag vet att dom renoverat den o lackade den i Kristianstad för några år sedan .
Ska inte tanken var lackad i karosserifärg på Kareman cabbar?
14 2021-05-30 18:24:19 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2021-05-30 20:44:21)
Ska inte tanken var lackad i karosserifärg på Kareman cabbar?
Jo tanken ska vara i bilens färg på -50 tals bilar byggda hos Karmann.
Och var har de speciella och snygga Lemmerz snobbringarna tagit vägen?
Satt på Ghia, cab och lyxbussar.
Lemmerz 9981 i aluminium närmare bestämt. (finns nytillverkade hos bl a Kaefer nostalgi)
https://kaefer-nostalgie.com/content/15 … gs-1953-64
Liten Lemmerzguide.
Lemmerz snobbringar för VW:
985 = 16" - Kromat stål med "LZ" logga
9985 = 16" - Kromat stål
9981 = 15" - Aluminum (Till ca 3.60 )
9810 = 15" - Aluminum (ca 4.60 till 1964)
9831 = 14" - Aluminum
Värst är inte alla felaktiga detaljer (vissa enkla att åtgärda) utan det dåliga plåtjobbet väl synligt i reservhjulsbaljan. Knöligt, sprucket , fult svetsat och dåligt slipat.
Hur ser resten ut under lacken...
En professionell verkstad och bilfirma borde naturligtvis använda sig av en riktig punktsvets.
Sparar mycket tid och blir ungefär tusen gånger snyggare.
Ska inte tanken var lackad i karosserifärg på Kareman cabbar?
Jo och även pappen som ligger mellan tanken och instrumentbrädan samt den formpressade pappen som skyddar instrumentbrädan i bagaget.
Och så får man bara en gummilist till dörrarna
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Som jämförelse kikade jag på några cabbar som sålts.
Orenoverad 1957 cab 52 000$
https://www.oldbug.com/mam1957.htm
19 2021-05-31 18:26:40 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2021-05-31 18:31:40)
En av två bilar som Dr Mac Jones sålt.
1957 cab som renoverades för 20 år sedan av Bob Koch. Såld 9 April för 55 000$
Inte 100% men otroligt mycket bättre än den i Skåne och dessutom tillbehör för en hel del pengar.
https://www.classicdriver.com/en/car/vw … 957/371067
1955 cab såld av Mac Jones för något år sedan för 82 000$
Jag har inget problem med priset, det är nått mellan säljare och köpare.
Det sorgliga är ju skicket och kvaliten, på det man får för pengarna vid ev inköp.
Men tack vare den här tråden har jag lärt mig mer Termosinformation om VW cabbar, och det väger inte tungt.
Tack alla som bidragit :-)
Jag har inget problem med priset, det är nått mellan säljare och köpare.
Det sorgliga är ju skicket och kvaliten, på det man får för pengarna vid ev inköp.
Men tack vare den här tråden har jag lärt mig mer Termosinformation om VW cabbar, och det väger inte tungt.
Tack alla som bidragit :-)
Angående pris får man ju ofta höra att vissa bilar e så och så dyra för det står ju i annonser.. sen att fordonen senare kanske säljs för mycket mindre..
Då kan ändå vissa tro att en viss sorts bil skall kosta så mycket... ibland jämför vissa fordon som är riktigt profs renoverade med ny fin proffs inredning och dyra bra motorer .. sen tycker man att ens hemsnickrade grej borde vara lika dyr..
Men visst vill någon betala det ..fast tråkigt om man kanske lånar pengar och tror man sitter på en guldklimp. Men den e bara förgylld..
Jag kommer aldrig ha råd med det riktigt fina, men uppskattar endå det.
Gjorde en enkel sammanräkning av kostnaden på ett av projekten som står i garaget, och blev fort förvånad över vilka summor som akumulerats.. men visst det e ju redan betalt och då e det ju okey
Bra skit kostar!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Problematiken är väl att vad det kostar, har inget med att gör vad det kostar att göra en produkt.
Ok kostar de mindre än vad du säljer för kan det ju vara bra;-)
Det jag hängde/hänger upp mig på är att de "ljuger" ovanligt mycket för att vara en bilhandlare.
Och man utger sig att sälja en premiumvara.
Men att den finns kvar är väl ett bevis på att marknade funkar..
Min Projekt kostar aldrig mer än hundratusen (jag slutar räkna då :-))
Jag har inget problem med priset, det är nått mellan säljare och köpare.
Det sorgliga är ju skicket och kvaliten, på det man får för pengarna vid ev inköp.
Men tack vare den här tråden har jag lärt mig mer Termosinformation om VW cabbar, och det väger inte tungt.
Tack alla som bidragit :-)
Så du menar att du gladeligen skulle lägga en miljon för denna bil?
"Termosinfo om vw cab, och det väger INTE TUNGT"
Vad menar du? Är du helt ointresserad av termosinfo? Eller varför väger det inte tungt?
Jag känner mig helt övertygad om att denna bilskojjare inte lyckas sälja denna bil för en mille... 
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
25 2021-06-02 14:04:24 Senaste redigerad av Mr 56 (2021-06-02 14:05:14)
Mr 56 skrev:Jag har inget problem med priset, det är nått mellan säljare och köpare.
Det sorgliga är ju skicket och kvaliten, på det man får för pengarna vid ev inköp.
Men tack vare den här tråden har jag lärt mig mer Termosinformation om VW cabbar, och det väger inte tungt.
Tack alla som bidragit :-)Så du menar att du gladeligen skulle lägga en miljon för denna bil?
"Nej det skulle jag INTE, men om nån gör det så är det mellan honom och säljaren, inget jag har med att göra."
"Termosinfo om vw cab, och det väger INTE TUNGT"
Vad menar du? Är du helt ointresserad av termosinfo? Eller varför väger det inte tungt?"OK Kunskap väger tungt men är lätt att bära, du kanske har hört talas om det?!
Och jag gillar termosinfo on alla bilar![]()
Jag känner mig helt övertygad om att denna bilskojjare inte lyckas sälja denna bil för en mille...
Där är vi två, med samma åsikt.
