1

Hej ny här å relativt ny i bubbla världen, har ett problem med min -65:a med 1600 motor i. Den startar så fort man vrider nyckeln när den är kall å gåt hur bra som helst både på tomgång å färd. Men så fort den blivit varm å jag ska starta den så slår startmotorn till ngn ynka sekund sen slår den ifrån men man hör att den fortfarande snurrar. Så man får hålla på och prova en 6-7 gånger å hålla fullgas vid start så hoppar den tillslut igång.

Går ju alltid igång men fruktansvärt irriterande

2

Kan vara bussningen som startmotorn lagras i växellådan.
Brukar ställa till det när den är sliten.
https://dalhems.com/sv/p/bf7438721ff249 … an-12-volt

Bubbla -62

3

Utgår från att du har ett 130-kuggars /"12V" svänghjul på din 1600- motor(?).
Tror inte det är bussningen i kopplingskåpan.
Varför skulle det vara det? Axeln är konstant lagrad i den bussningen, vare sig startmotorn är aktiverad eller ej. Bytt bussning?
Den bussning du (GB63VW62) har föreslagit passar till 67- . Här rör det sig om en 65-vxl. (förmodligen en vxl. som är uppslipad med vinkelslip, och förhoppningsvis(?) en 12V startmotorbussning (för 130 kugg) i 65-vxl. https://vwcustomspeed.com/produkt/Start … pa-6v-lada
Jag tror ditt problemet ligger i startmotorns Bendixfunktion.
Skulle gissa att det är (hög tid) att renovera startmotorn,  ....eller köpa en begagnad (som du inte vet om den verkligen fungerar ....).
Finns original, renoverade (OCH provbelastade) startmotorer på lager (...av de flesta sorter, även 67-startmot. ("6V/12V-kugg")).
Mats 0705 - 69 33 43

4

Det var ett exempel på bussning som jag länkade till. Ganska bra bild där också om man inte vet var den sitter.
Vad det sitter för vxl låda i bilen vet varken du eller jag. Jag har en ombyggd irs i min -62.

Bubbla -62