1

Hej!
Jag har en fråga till expertisen.
Jag har byggt en 1600, lite putsad i topparna, annan utväxling på vippbryggan. Ska montera på kompressor nu, kommer att åka med en weber 40 dcoe.
Nu till frågan.

Räcker original bränslerör för att ge bränsle så det räcker?
Eller ska jag gå upp i storlek?
Tanken är att åka med E85.

Tack så länge

-69 Beach Buggy såld
-75 Dubbelhytt skrotad
-68 bubbla med -54 kaross
-73 1303 objekt
-65 1500 S

2

Jag har just demonterat en sån motor från en typ1.
En 1600, utväxlade vippor, AMR500 kompressor, dcoe 40 som gick på E85.
Den bilen gick med org soppaledning. Soppan matades av en facet red tip pump och via en filter king.

Nu har jag iof inte kört bilen innan grejorna åkte ur.
Och bilen gick enl uppgift dåligt, men det var nog mer på grund av okunskap och dumhet  ICQ/be
Den ska tydligen ha dragit nästan 2,5l/mil, så soppa fick den iaf  ICQ/ag

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

lasslo skrev:

Jag har just demonterat en sån motor från en typ1.
En 1600, utväxlade vippor, AMR500 kompressor, dcoe 40 som gick på E85.
Den bilen gick med org soppaledning. Soppan matades av en facet red tip pump och via en filter king.

Nu har jag iof inte kört bilen innan grejorna åkte ur.
Och bilen gick enl uppgift dåligt, men det var nog mer på grund av okunskap och dumhet  ICQ/be
Den ska tydligen ha dragit nästan 2,5l/mil, så soppa fick den iaf  ICQ/ag

Haha.... ja de verkar den ju ha fått.
Spännande... jag får se hur jag gör.
Måste fixa lite rost också innan jag stoppar tillbaka motorn.

-69 Beach Buggy såld
-75 Dubbelhytt skrotad
-68 bubbla med -54 kaross
-73 1303 objekt
-65 1500 S