1

Hej,

Jag börjar med att säga att jag inte är säker om denna tråd ska vara här eller någon annanstans.

Nu inför sommaren tänkte jag bygga en camping inredning till min brasilianare och tänkte sälja av delar som jag inte behöver. Bland annat mitt- och baksoffa (se bild). Efter en längre googling och surfande på diverse forum så får jag ingen känsla för hur mycket som är rimligt att sälja de för. Hittade några annonser på thesamba, men bara mittsoffan ville de ha ca £1000, vilket låter lite väl mycket.

Så jag vänder mig till er, för att få hjälp. Vad tror ni?

Tacksam för all input

KonradT

Post's attachments

IMG_20210404_154044564.jpg, 382.47 kb, 2000 x 1500
IMG_20210404_154044564.jpg 382.47 kb, 10 downloads since 2021-04-05 

2

Att en bussoffa kan kosta 1000£ i England är inte helt otroligt. Men marknaderna ser olika ut i olika länder. Din brassesoffa kanske inte anses lika värdefull som en från Tyskland? ICQ/bn  Oavsett situation kommer värdet på den att variera rätt stort med tillfället.

Annars kan du ju alltid spara den för att kunna återställa bussen sen när du skaffat en till, mer lämplig campingbuss, ett växthus är inte lika mysigt att sova i som en med färre fönster. ICQ/ap

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Ja som Kee säger så är det nog stor skillnad på en Brassesoffa som en "original" precis som själva bussarna ICQ/ab

4

Ja, därav frågan.   ICQ/ab

5

Vad är det för skillnad på en brassesoffa och en tysk soffa då?
Någon som vet?

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

Jag köpte mitten och bakre till min early bay , jag gav 3500 för dom.
Vilken årsmodell är det på bussen ?
Vet ju att sofforna till 50 talarna ligger högre sen dalar ju priserna ju nyare dom är.
Till lyxbussarna dom med dörrar på bägge sidor , då är ju mitten soffan med vikbart ryggstöd löjligt högt prissatt. Men står man och behöver för att komma vidare med en renovering, då har man ju inte mycket att välja på

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

7

Han skriver brasilianare i första inlägget så det bör väl va en 70-talare.

8

hitta en fin original baksoffa bay som tydligen sålts för 2000kr år 2020 på facebooks boxerville
och baysoffor i dåligt skick ha gått för ca 500kr
så 1500kr st för dina soffor skulle jag tänka mig. matchningen på rygg o säte är ju inte riktigt exakt.. och svartvit e ju lite svår o passa om man inte har en polisbuss då ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook