Jag har för många fordon och funderar även på att låta denna sköna böna gå vidare. Det är en Kleinbus från 1973. Bussen har stått i drygt 20 år vid en stuga i Norrbottens inland där jag hämtade den för ca 2 år sedan. Den har varit pastellvit upptill och nedtill, och har/hade galaröd inredning vilket tydligen är relativt exklusivt. Det finns en 1,7 l typ4 motor till den men som behöver gås genom ordentligt då den stått utan ett av tändstiften en period. Den går runt och har förutsättningar för att kunna hoppa igång efter en operation.
Bussen är papperslös men jag har fått godkänt ursprungskontroll men den är tyvärr personlig. Men köparen ansöker igen och det är inga problem.
Rost finns men inte jättemycket med tanke på hur den stått. Lastrumsgolvet är värst samt en mindre bit av förarhyttsgolvet. Bussen är torr och fin utan möggelfettalukt som gamla bilar ofta gör nu eftersom den stått inomhus i vinter. Hjulen som sitter på nu är gamla crome-spook fälgar med taskiga gamla vinterdäck. Orginalfälgar med spruckna sommardäck följer med.
Prisbild någonstans 18-20´är rimligt anser jag.
Bussen står i Boden. Jag kan bistå med transport om så önskas.
nollsjunoll 625 fem två 80
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

Det är dock alltid mycket längre norrut än söderut även om fram och tillbaka är lika långt. En dags resa kan spara måååånga dagars rostlagningar i mitt sätt att räkna. Jag kan även bistå med transporten mot soppapengar i stort sett.