1

Letade fram ett par invändiga dörrhandtag till Ghian.
Då de i princip inte går att få tag på nya tänker jag försöka renovera dessa. Ena av handtaget är på bilden avtvättat medans det andra är original smuts    ICQ/ab
Mina skall vara svarta och dessa har en gång i tiden varit typ vita.
Någon som har erfarenhet att måla med typ vinylfärg? Sitter det bra eller släpper det efter ett tag?

https://am3pap001files.storage.live.com/y4mPXzASxe4wTyhS4PGgu72Hbt4bKUc-TFNwMNeB6FNsQ08ZxWcZpxyEJKEDRwMBeMpRBlpugBPAsIamJdgPVlcJaflsd8wS_HnkwsFFnXx9T8NQulvXJzV2oQvUJvzenRkCyGfmN4B1d0u1MZduJpjHUUVhJEe_6cv7jjvCrRja4Y?width=1024&height=768&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

2

Jag har målat en del vinyl och det har funkat bra både med sprayburk och specialblandad färg på burk. Har även läst andras liknande resultat. Inte hört eller läst om någon missnöjd.

Mats

3

Hur har du gjort rent dem? Ett knep att pröva är att bada dem i oxalsyra, jag gjorde det på ett par kurvhandtag och de blev som nya. Oxalsyra finns bland annat i Bio-fälgrengöring från Biltema, men går nog att köpa på fler ställen.

Du kanske behöver måla ändå om du ska ha dem svarta, men jag ville bara dela med mig av ett tips.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't