Har gått och glott på bussar men alldeles för dyra för min plånbok, gillar när hobbybilarna inte kostar så mycket så man inte behöver ha ångest över att de står i garaget och inte används. Vi har en önskelista här hemma, på jäntans står det trollsgosedjur, tvspel.... På gummans står det silvertejp, kikare, twillfit presentkort... På min står det Mangogrön vw buss.
Kort och gott så sålde vi ett hus i somras, fick betydligt mer än vad väntat
Så vi satte ut en annons på boxerville att vi ville köpa en "Campinginred splitbuss". Fick en del förslag men inget av intresse.
Men en kväll damp det in ett meddelade
En mangogrön buss från 1960, sänkt, Fuchs fälgar, kortad framvagn, upphöjd styrsnäcka, bubbla "bakvagn, lite bättre motor. Hmmm
de här var ju precis det vad jag önskat mig!
Dock ingen camping inredning men det går ju att bygga
Så vi åkte upp till Rengsjö i Hälsingland hela familjen och kollade in bussen, jäntan va NÖJD det fanns ju soffor och ett bord så man kunde fika där bak i bussen. Gumman va nöjd hon med, trots att det inte satt en V8 i denna bil.
Jag var ju mer än nöjd, allt stämde som säljaren sagt. Lite fika i köket och sen ett "handslag", så förde över pengar och vi åkte och hämtade bussen 14 dagar senare.
Planen är att vi ska åka med bussen som den är i år 2021, men till våren 2022 ska det sitta en camping inredning i den. Så blir väl lite träffar förhoppningsvis så vi kan kolla in hur andra gjort i sina bussar så vi bygger "rätt" från början.
Buss -60