1

sitter någon bubbla axel på mitt DH projekt som är sådär dit satt och i mitt tycke lite smalt...... vill nog finna något orginal????

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

2

Vilken årsmodell är det på din DH?

3

Kjell T skrev:

Vilken årsmodell är det på din DH?

66 känns väl som någon borde ha kunna ha liggandes... är ju inte det första som rostat upp på dessa

4

Fanns en till salu på FB Marketplace i Östersund i november, jag har kvar namnet på den som sålde om det är intressant?

1956.... rester av en enkelhytt

5

kopperhead skrev:

Fanns en till salu på FB Marketplace i Östersund i november, jag har kvar namnet på den som sålde om det är intressant?

Jepp! har ju inte facebook men går väl å lösa

6

om det är lika så har jag två stycken till splitt buss 1967 1965 tror jag att det var finns i Kungsgården.

Samba buss 1965 Buss 1967 Bubbla 1951

7

En som inte vet men skulle en axel från tidig bay funka?? Bredd??

8

Nej, bayaxel är bredare.

T2b taigagrön ´77

9

Grubban skrev:

Nej, bayaxel är bredare.

Hur mycket skiljer? ICQ/bw

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Jag har en urkapad bay bakaxel sparad för framtida jobb. Kann mäta då kan du jämnföra med din.
Det är några cm bredare det vet jag.

T2b taigagrön ´77

11

Bay finns väl med två olika splines också? Tidig = splitt och sen som är grövre. Eller minns jag fel nu?

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

12

Bakaxeln är 117cm bredd från klack till klack.

T2b taigagrön ´77

13

Då får det väl sökas efter en split axel då......

14

Jag har en växellåda med tillhörande drivaxlar , reduktionsväxlar. bromsar etc. från en 67a. Den saknar dock noskon som sitter monterad på bubbla-lådan som jag använder i min buss. Det hela fungerade när jag tog ur det, men läcker olja ganska rejält så den måste renoveras (i alla fall nya packningar). Finns i Siljansnäs. Kan bli din för en tusenlapp.

15

Upp! inte någon som har en axel liggandes???

16

Har en växellåda med axlar och reducering. Lådan går ej runt. kanske kan renoveras. Guld eller skrot. Kan hämtas i Dals-Ed för 25öre. Från buss eller pickup före -67.

17

Är röret först och främst jag söker torsionsröret som är svetsat i rambalkarna....