Jodå lite händer det här.
Har bara vara dålig med uppdateringar. men här kommer en från 2021 och tills idag typ.
Tog en EU pall med två kragar och lade i en presenning, fyllde med vatten och ett par kg Citronsyra
En vecka senare såg det ut så här.
Jag köpte ett alldeles för stort värmepaket, som jag byggde ett fäste för.
Svetsade fast det under "tankplåten" på passagerarsidan.
Sen monterade jag Amazon defrostermunstycken i A Fordens instrumentplåt.
Sen gällde det att få fram lite varmluft också, det var lite knöligt på förarsidan, då jag har förstärkningar som håller ratten där.
Passagerarsidan var lättare.
Köpte lite aluminum slang på Bitema.
Monterad instrumenbrädan så jag såg om det h'ngde ned för mycket.
Då mina skinnsäten jag köpt inte passade, så skaffade jag en uppsätning VW Lupo säten.
Tyvärr var de för breda också, men som tur var hade en kamrat två original A Ford säten.
och dom bord eju passa ;-) Gjorde fästen med två hål, då jag är rätt välväxt.
Däer ser man de passade och på passagerar sidan går det att fälla ordentligt också.
Lite sämre på förrarsidan, men det funkar.
Sen byggde jag en ställning av fyrkantsrör till baksätet.
Klädde in ställningen med plåt.
Här fick Lupo sätet plats, som tur var.
Köpte genoföringar för värmeslangarna, och förbockade slangar på biltema till värmepaketet.
Då jag har hängade pedaler, fick jag bygga om lite i golvet. Sanningen att säga så var plastkarossen gjord så också.
Barnbarn med Fästmö kom och hjälpte till med att lyfta av karossen.
Sen lade jag igen alla onädiga hål i torpedväggen.
Lade krossen på sidan på en gammal madrass, så jag kom ut att svetsa det sista under karossen.
Då jag hade tanken uder fötterna på förarsidan, och nu ska ha den längs bak. Blev det till att dra fram nytt bensinrör.
Sen drog jag en Biltem sjuledarkabel bakåt till belysning och tankgivare. Förut låg den på golvet i plastkarossen, men det funkar inet nu.
När det var färdigsvetsat under blev det ett par varav med epoxigrund.
sen kletade jag Biltem Karosseritätning i alla skarvar.
Grundade även invändingt där det var plåtrent.
Lade ett par varv blanksvart under.
Sen blev det ett par varv Biltema tröskelskyddsmassa.
verktygsboden hade rea på en trumslipmaskin, så jag köpte en på chans.
Jag var tvungen att lackera torpedväggen innan jag lyfte på karossen igen. då jag inet vill plocka ur motorn.
Den var lite tungjobbad för en gubbe som mig, men gjorde bra resultat på släta plåtytor.
Torpedväggen som jag skulle göra snygg gick det sämre på.
Så det blev att köra old school, med vrålapan.
Epoxigrun först och sen slipgrund på torpedväggen.
Sputade på lite svart spar färg, och slipade med 240 papper tills allt svart var borta.
Sen blev det en omgång sprayfaärg och slipning med 240 vattenslip. till allt svart var borta igen.
Sen lade jag på ett par varv slutlack, och det gick bra tills jag kom på att det inte fanns nån färg inuti hållarna till kylarstagen.
Då jag vattenslipa fanns det vatten där som kom ut på lacken på någar ställen.
Så ett par dagar senare mattade jag nere lacken.
Sen blev det att blåsa på lite färg igen, efetr noga kollat att det int fanns vatten eller skräp i hållarna.
Nu är det färg i hållarna, som ingen kommer att se ;-)
Sen var det dag att ställa tillbaka karossen, då jag och frugan snurrat runt den på madrasen.
Jag lade ett par reglar mot chassiet och sen joxade vi upp den på ramen utan extra hjälp.
Sen var det bara att skruva fast den igen. Rätt elle rfel jag har bestämt att jag ska lacka den monterad på chassiet.
Monterade huvudbromscylinder kopplindswire samt pedaler på insidan, och tändspole på torpedväggen.
Gjorde mig en växelspaksknopp av ett marknadsfynd.
Köpte en Amazon växelspaksdamask, och tillverkade en plåt att fästa den i.
Sen tillbringade jag ett par dagar med att borra hål och montera bakskärmarna.
Sen blev det en provtur, tänk att barnbarnet skulle ha ett fordon som är dubbelt så stort som farfars :-)
Jo hon är tjej gívevis ;-)
blev lite posering också.
Sen hängde jag på lite grejor för att få insiration.
Ser helt OK ut tycker jag.
"ljushuvud"