1

Jag har ingen campingbuss eller något annat motsvarande. Men jag hittade denna annonsen på nätet:

https://www.wish.com/product/5c2c8facf1 … ;share=web

Det är alltså en dieseldriven luftvärmare. Tank med armatur och pump medföljer så den skulle fungera i en luftkyld VW-buss. Men jag måste få fråga er: Priset är 2064 kr. Är detta rimligt eller är det något bedrägeri?
Man får fantasier, ett konkurslager som skall säljas ut? Eller värsta leksaksskräpet från Sydostasien? Eller något annat från "Skuggsidan av Ordning och Reda"?

Dom säger att den har kostat 19 XXX kr, men det går ju att skriva vad som helst bara för att ge sken av att det skulle vara något högkvalitativt.

Om man nu har en vattenburen värmeanläggning, så kan jag berätta att för många år sedan hade jag en arbetskamrat som hade en Volvo 242 -70-talsmodell. Han ville ha en bränsledriven värmare i den och letade på bilskrotar. Han hittade bara en luftvärmare, visserligen en äkta Ebersprächer från en VW 411. Men den här killen var lite händig och satte på en förlängning på luftutblåset med kopparrörslingor som han anslöt till motorns kylsystem. Det fungerade jättebra och det blev t.o.m. varmluft över som han ledde in i kupén. Även tiduret passade direkt till Volvon. Detta var på den tiden som tiduren var runda mekaniska 24-timmars "äggklockor".
Så om den här värmaren i annonsen är något att ha, men någon vill värma vatten för ett element så är det inte omöjligt att fixa till något sådant (om tekniken är någorlunda logisk?)