1

Funderar på vilken mattsats jag ska köpa till min 58:a Ghia.

Kikar på newton commercial...

Vad kör ni andra Ghia fantomer med ?
MVH Macke

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

2

Köpte hela mattsatsen inklusive ryggstöd mm av TMI's Oatmeal Loop till min 68. Köptes av Dalhems. Bra passform, och snygga sömmar. Kan rekommenderas.

Dock ännu bara provmonterat, då jag ännu inte ville montera nytt innan Ghian målas i sin nya färg. För att ha någonting i under tiden sydde jag upp en egen mattsats av kraftigt mörkgrått möbeltyg. Funkar för tillfället.

VW 1500 1963
Ghia 1968

3

PeCe skrev:

Köpte hela mattsatsen inklusive ryggstöd mm av TMI's Oatmeal Loop till min 68. Köptes av Dalhems. Bra passform, och snygga sömmar. Kan rekommenderas.

Dock ännu bara provmonterat, då jag ännu inte ville montera nytt innan Ghian målas i sin nya färg. För att ha någonting i under tiden sydde jag upp en egen mattsats av kraftigt mörkgrått möbeltyg. Funkar för tillfället.

Ok,tack för  det! Är så svårt att hitta vettig information och bra bilder på det som säljs....största problemet när man ska handla på nätet!

GW.P

4

Jag väntar på min mattsats i narrow weave från Newton som kommer  vilken dag som helst.
Kommer inte montera den i närtid men kan återkomma om hur grejerna känns i allafall.

// Viktor

Passat GTE 2020, Karmann Ghia coupe 1966

5

Viktor Cz. skrev:

Jag väntar på min mattsats i narrow weave från Newton som kommer  vilken dag som helst.
Kommer inte montera den i närtid men kan återkomma om hur grejerna känns i allafall.

Ok, Kanon!  ICQ/bf

GW.P

6

Det finns nog ingen komplett mattsats till lowlight är jag rädd...  Man får plocka lite från olika leverantörer. Om det är original-look man är ute efter så är det gummimatta på "torpeden" eller vad nu den stående plåten framför fötterna kan kallas, och på ramtunneln och på golvet. Tygmatta sitter på trösklarna och några bitar runt baksätet.
När jag var i kontakt med Himmelservice för några år sen fick jag i princip förklara vad jag menade med mattsats till tidig ghia. Då visste jag inte hur det låg till, och det blev inte heller något köp då jag insåg att de få original mattbitar jag har i bilen är de som ska vara!
Gummimattan framför pedalerna var från början gjord i något material som åldrades väldigt fort, och torkade och sprack, så det finns i princip ingen ghia som har kvar den. Men den mattan nytillverkas sen något år borta i staterna.

7

Gummimattorna tillverkas just nu av Luis i staterna. Det hela började med att han själv letade just efter gummimattorna till sin Ghia och det hela slutade med att han nu tillverkar och säljer dessa.
https://lowlightwerks.com/store

Kostar en slant att få hem dock.

// Viktor

8

Viktor Cz. skrev:

Hur länge fick du vänta. Jag beställde komplett inredning till min cab. 6-8 veckor sa dom

9

Satsen kommer troligen nästa vecka så det blir typ ganska prick 6 veckors väntan..

// Viktor

10

Viktor Cz. skrev:

Satsen kommer troligen nästa vecka så det blir typ ganska prick 6 veckors väntan..

Ok. Med lite flyt så har jag min inredning till jul