Skulle idag stoppa i en 1600 dubbelport i min 1963, men motorn är för bred, skall man behöva kapa sönder motorrummet för att få plats med motorn? Nylackad bil...
Halmstad
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Motorbyte
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skulle idag stoppa i en 1600 dubbelport i min 1963, men motorn är för bred, skall man behöva kapa sönder motorrummet för att få plats med motorn? Nylackad bil...
Om jag inte har helt fel så skiljer det på plåtarna vänster höger sida , samt om du inte har bytt låda så behövs det slipa ur insidan för att få svänghjul och kopplingen inte ska ta i lådans insida !
Så man måste kapa i plåtarna höger o vänster för att motorn skall få plats?
Eller finns det smalare plåtar att köpa som passar med större motor?
En 63:a med 1600 har jag och stötte aldrig på några problem med monteringen. Den är ihopbyggd av diverse delar med bla svänghjul med 109 kuggar och 200 mm koppling. Startmotorn tror jag är från en typ 2 från 66, den har större diameter och effekt än originalet.
Jag hade inte heller några problem. Har en -62 med 1776 och den är lika bred som en 1600. Var tar det i? Som Kisavw skriver kanske du har fel kåpor över cylindrarna. Står det 1 & 2 respektive 3 & 4 på dem? Man kan även se att urtaget för spjäll armarna syns när man tittar på motorn i motorutrymmet om de sitter på fel sida. Om det är så att de är olika så kan ju det vara en orsak.
En bild vore nog bra.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Motorbyte
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.