1

Tänkte beställa nya sidolister till Ghian, verkar finnas två olika utföranden, det äldre skall vara lite "vassare" i profilen. Jag har kvar ett par av originallisterna och de är ju ganska vassa i profilen men har inga att jämföra med.

Kan min 60:a ha haft det gamla utförandet? Någon som har en bild som visar skillnaden? Min bil har iaf det gamla "Batwing" emblemet om det kan vara en ledtråd? Skiljer det kanske i längd på de främre?

Stephan Denzel

Karmann Ghia Coupé -60
Porsche 911 -72
Denzel Sport International -55
BMW R60 -58

2

Jag vet inget om spetsighet på listerna, men jag vet att det skiljer på lowlight och nyare, den främre, korta listen är några cm längre på lowlight. Så din 60a lär ha dom korta listerna.
Jag vill minnas att nyare bilar med korta lister har två monteringhål per list, lowlight har tre hål.

Riktigt tidiga bilar, upp till mitten av 57? Har lösa endstycken på listerna, senare blev integrerade i själva listen.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Hoffman speedster har de olika varianterna av lister.
Enl dem så skedde förändringen 8/59 dvs till årsmodell -60
https://en.hoffmann-speedster.com/karma … /mouldings

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

4

Där har faktiskt Hoffman fel när dom skriver att det är samma lister 55-59, med fasta avslut  ICQ/bl

Men då finns det två varianter senare oxå, en upp till 65 och en senare, jag ser inte riktigt vad som skiljer på bilderna, men nått är det  ICQ/bs Det är även nått med clipsen, det blir plastclips på senare bilar, då ändras även baksidan på listen.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Där ser man, tack för svar. Blir att beställa från Hoffmann.

Stephan Denzel

Karmann Ghia Coupé -60
Porsche 911 -72
Denzel Sport International -55
BMW R60 -58