1

Hejsan, man kan nörda ned sig på det mesta under en renovering.

Nu snöade jag in på om den där tätningslisten av skumtyp som verkar ha suttit orginal, eller i alla fall numera sitter, på många doghouse monterade oljekylare. Se bild.
Det verkar som den oftast vittrat bort, så även hos mig. Ändå verkar många sätta dit något liknande igen.

Hur skulle det fungera med en vanlig O- eller D-formad gummilist? Dels tätar den en större variation av spalter, dels bör den hålla bra mycket längre. Funderar på att limma dit en med en epoxi. Kan man gissa vilka temperaturer som nås på oljekylarens yta? Någon som provat, eller har vettiga tankar om detta? Och ja, jag har den där lilla "hoover bit"på plats   ICQ/ap Tack på förhand!

Post's attachments

Skärmklipp.JPG, 31.28 kb, 315 x 518
Skärmklipp.JPG 31.28 kb, 137 downloads since 2020-11-27 

2

Jag har använt skumplast som limmats fast med kontaktlim.

3

Jag har kört med neopren gummi som man isolerar värme kylrör ( brukar finnas på byggvaruhus)
Den är färdig med kontakt lim  så det är bara sätta dit den ( man får för limma på kylaren)
Epoxi mot fet alu brukar lossa av värmen 
Gammal god kontakt lim håller för värmen
Ps försök att slippa epoxi med hudkontakt
När epoxi blir varm blir det gaser som är hälsovådliga (hårdplast är lurig som kräver utbildning att hantera )
Tyvärr slarvas det mycket  med andningskydd o 3d handske när man jobbar med Epoxi framför allt vid slipning
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke