Måste lägga in en tråd här med och se om jag kan få lite tips och hjälp av er. Vet ju att ni besitter sjukt mycket kunskap här inne. Även om det i detta fallet är en lite för ny bil kanske.
Men historien är denna i alla fall. Köpte mig en Porsche 944 N/A från 1986 för ett tag sedan. Har stått undanställd och ostartad på 5 år. Tog hem den på kärra och började kolla över. Startade inte alls först men gick runt fint. Konstaterade ganska snabbt att det, inom 944-världen mycket välkända, DME-reläet var trasigt. Beställde nytt sånt och bytte. Kontrollerade även de två givarna som sitter på veven och styr impulserna till detta relät och de funkar som de ska. Bilen startade fortfarande inte efter detta bytet och då konstaterade jag att spridarna såg väldigt dåliga ut. Massor kladd i dom och allmänt sunkiga. Testade dom på bänken med ett löst batteri och minst 1 va helt död.
Så glad att jag hittat felet beställde jag nya spridare. Fick hem dom satte i dessa och bilen startade direkt. Kanon tänker ni, njaaa... Den gick lite halvtaskigt tyckte jag, konstaterade att den gick fett. Och efter ett tag insåg jag att jag köpt fel spridare, de jag köpt var de till Turbon, vilka ger 360cc istället för 250cc som min bil ska ha.
Så då beställde jag ytterligare en omgång spridare, nu med samma nr som det satt från början. Monterade dessa, och då händer ingenting. Kommer ingen bensin.
Höll på och testade allt jag kunde komma på och tillslut konstaterade jag att drar jag ur en spridare så funkar dom andra 3, oavsett vilken jag drar ut. Alla sladdar är hela, kontakter är bytta.Jag har 12v i kontakten som det ska vara. Men jag lyckas inte få till så att alla 4 av dom nya går.
Någon som har några tankar?
Lite fakta är att dom som inte funkar nu har 2.5ohms motstånd, det hade öven de som satt i från början och suttit sedan bilen var ny antar jag.
Turbospridarna (de som ger för mycket bränsle, men alla sprutar) har 4.5ohm i motstånd.
Lägger in några bilder på skönheten, ja än så länge är vi ganska bra vänner men jag skulle ju gärna få igång den på riktigt så jag kan besikta och köra med den. Vore ju roligt med lite is till vintern att få testa den på...

VW T2 Baywindow Deluxe - 1975