1

Hej

Enligt vad jag hört skall det finnas några svenskar som byggt en boxer 8 av 2 vw motorer, söker mer info om detta, tacksam för all info/kontaktuppgifter som går att få.

//Peter

Karmann Ghia lowlight-58, buss-58, Porsche 356 karmann Hardtop Coupé-62, Porsche 911 RSR-73, VW panelbuss 1968, + mer som är skoj

2

https://www.google.com/search?q=vw+boxe … p;ie=UTF-8

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

3

Spontant så borde det kanske vara lättare att utgå från Typ4 med tanke på avgasportarna..

S

4

En B8 byggdes av Anders Lind och hans kompis (Eskilstuna) den satt nog först i en buggy, sen i en 914. Tror det var baserat på typ4. Svetsad vevaxel som nog fick svetsas om någon gång. Vet ej motorns vidare öde.

5

Är det någon som har kontaktuppgifter till denna Anders Lind?

Karmann Ghia lowlight-58, buss-58, Porsche 356 karmann Hardtop Coupé-62, Porsche 911 RSR-73, VW panelbuss 1968, + mer som är skoj

6

Är det någon som har kontaktuppgifter till denna Anders Lind?

7

bau356, du har PM med kontaktuppgifter.

8

Dags för en anekdot:
När det begav sig satte jag i en splittbuss som stod uppepå en annat fordon, på Järnaskroten.
Då kommer en kille fram som också är VWintresserad och vi börjar prata, plötsligt börjar det regna, typ mycket.
Hoppa in i bussen säger jag åt killen, och där sitter vi i regnet och tjatar VW och han berättar om sin boxer8 och hur den tillverkades och en massa annat jox.
Trevliga timmar i ösregnet :-)

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!