1

Hallo
Är de någon här som vet vilket CC mått deras toppar har(original)

Vad är livet utan en boxermotor

2

Janne71 skrev:

Hallo
Är de någon här som vet vilket CC mått deras toppar har(original)

Cc är 112 mm på en typ 1
Eller är det förbränning rum volym som du menar

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:
Janne71 skrev:

Hallo
Är de någon här som vet vilket CC mått deras toppar har(original)

Cc är 112 mm på en typ 1
Eller är det förbränning rum volym som du menar

Oklar där men cc mått på förbränningsutrymmet

Vad är livet utan en boxermotor

4

Csp tillverkar ju inga toppar,så det kan vara precis vad som helst beroende på fabrikat

5

stickan skrev:

Csp tillverkar ju inga toppar,så det kan vara precis vad som helst beroende på fabrikat


Trodde inte csp sålde olika fabrikat på deras original topplock. Där ser man. Alltså beställer man nu och beställer om några månader så är risken man får olika fabrikat från dem. Lång gänga på stift eller kort tex, och kanske ännu värre empi fabrikat.

Visste inte detta, Tackar  Trodde de var seriösa Vw parts säljare

Vad är livet utan en boxermotor

6

Vill förtydliga lite
Det skiljer mellan gjutningana på förbräningsrumen   
Om man har gjutning 113/311/ 040/ 043 eller 070  (070 väldigt ovanlig   finns en sådan också )( kan finnas fler men dom har jag inte koll på
Både design  och volym 
Så det är lite svårt att köpa likadana som man har  För att vissa har gått urtiden 
Efter marknas  finns med kort tändstifts gänga och lång  ( lång att föredra som det var på 040 locken )
Jag vet att dom som  csp säjer är en mycket bra gjutning   som många använder i 1600 utmaningen 
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke