1

Jag tycker att annonser som inte innehåller ett pris ska förbjudas. Kanske finns det flera än jag som tycker detta. Jag köper aldrig nåt om jag måste skicka pm för att få veta priset.

2

Jag håller med till 1000%
Det är inte bara här det är även facebook och andra medier. Det är fan ingen längre som skriver ett pris i annonsen.
Skicka pm om du är intresserad, haha det gör inte jag då skiter jag heller i det.

T1 splitbuss kombi '64
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

3

Helt enig med trådskaparen  ICQ/bf
Det är bara dumt att inte sätta ut pris, ska man ha bud så är ett utgångsbud bra.

Man vet ju ofta vad man vill ha för grejorna, då kan man väl stå för det.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Jag vill gärna veta priset..
Det enda tråkiga med utsatt pris...  ... har ju historiskt varit några messevissrar som haft synpunkter på prisen..
vilket jag tycket är dumt..
Gillar man inte priset så behöver man ju inte köpa..
det är ju upp till var och en att försöka sälja för det pris som man vill...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

michaelth skrev:

Jag vill gärna veta priset..
Det enda tråkiga med utsatt pris...  ... har ju historiskt varit några messevissrar som haft synpunkter på prisen..
vilket jag tycket är dumt..
Gillar man inte priset så behöver man ju inte köpa..
det är ju upp till var och en att försöka sälja för det pris som man vill...

Att någon har synpunkter på priset får säljaren leva med. Detta uppvägs av att säljaren får så många fler som är intresserade av att köpa.

6

Det finns ju Tradera och andra auktionssidor om man inte kan direkt lägga ett pris på varan.

7

"Bud gäller, men jag vet vad den är värd" är min favorit.

8

Håller med, skicka PM eller bud..känns som alla som använder denna metod är ute för att mjölka ur den sista kronan. Själv lägger jag alltid ut priser på allt jag säljer, vill man bli av med grejerna så är det det som gäller!

9

En annan sak som irriterar är när varan säljs som renoverad men är bara sprutad med färg och funktion saknas. Än värre blir det när VW-folk säljer till andra VWtokar helt kassa delar utan att skämmas. Har ett exempel på en motor för 40000 som inte gick runt,ventilerna tog i kolvarna därav ej startad. Såldes som gatmotor 2275 men med ett i mitt tycke något för högt komp 14.7-1 altså på gatan med racesoppa. En annan säljare har sålt en värmekammare till splitt där spjället ej går att rubba men har ändå plckat isär den och bytt returfjäder utan att se till att reglget går att vrida på. Istället är den dränkt i hammarlack utanpå gravrost och när jag fick loss armen och provade funktionen så gick den böjda anslutningen på spjället av. Den var ca en tusendels my tjock. Det är bättre och ärligare att sälja delarna orenoverade än att försöka få ut några futtiga kroner mer genom att påstå att delen är renoverad. Det finns faktiskt något som heter KARMA och hos sankte Per  får man stå till svars för sina handlingar. Vi måste kunna ha ett visst mått av moral och etik på ett forum för likasinnade. Om inte så blir fallet inom en snar framtid tänker jag personligen hänga ut varenda jävel som inte sköter sig. Det är ett löfte så ni som känner er träffade byt affärsmetod nu.