1

Hej på er alla
Skulle vilja få kontakt med er som har tanken att vara med på 1600 utmaningen som inte har Facebook  innan 1/1 2020
Typ Hasse L  är säkert några fler som inte har Fb
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

2

Nu
Skulle det varit Bug run 35 denna helgen
Tyvärr är det som det är i dessa tider med massa tråkiga saker
Hur är det med alla i vårat avlånga land 
Är motorbyggena klara eller ni o vilar er ( ser att det läs en del men är det ingen som vågar svara )
Det finns många test möjligheter som det är nu
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

3 Senaste redigerad av erich (2020-06-05 23:05:41)

På gång ..

Post's attachments

0.png, 236.93 kb, 360 x 640
0.png 236.93 kb, 28 downloads since 2020-06-05 

IMG_3077.jpg, 136.11 kb, 1008 x 756
IMG_3077.jpg 136.11 kb, 33 downloads since 2020-06-05 

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

4

ser ut som den vanligaste bilen i denna serie blir en buggy  ICQ/bs ? o var för inte man spar ju mycke vikt ,skulle själv välja en om jag skulle delta  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,

5

Min plan är att försöka ge optimistjollarna och fågelbaden en match.Vad väger en jolle i full mundering utan tvångsmatning?

6

Tror inte man sparar mycket i vikt ... kanskje 50-60 kg .. En 60 talare väger inte mycket efter lite bantning..

Mvh/E

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

7

den lättaste plåt bubblan jag vet av var en oval med en vikt på 560kg tom en buggy väger typ så mycket med soppa o förare på start linjen så fördelen finns där men den är kort så det gäller att ballansera bygget rätt

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,

8

nu var dom första tidkorten inne  ICQ/bq  ICQ/bq

Vad är alla andra  Ligger ni på soffan o vilar
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

9 Senaste redigerad av erich (2020-07-16 21:24:01)

Lugnt .. e på gång .. ni får ha kul på Kjula .. finns vel nån där ... satsar vel som alla på SCC -21 ..
Du själv satsar ju inte på denna klassen .. så vadå ..

Mvh/E

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

10

Ett gyllene tillfälle att köra är på BugRun Extra den 30 augusti på Mantorp. 201 m och bara VW! Kom och gasa med det ni har - snabbast är inte viktigast - att gasa och ha kul tillsammans!!
Johan

1600cc Challenge Buggy: 9,[email protected],42 km/h; 6,[email protected],85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,[email protected],80 km/h; 6,[email protected],24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

11

I’ll write this in English as we have many readers around the world. The Challenge for 2020 is now officially over. As we all know, Covid-19 made this year not come out the way many of us thought and wanted, but still we have managed to run some nice 1/8 mile passes and producing time slips.
So – who are the winners then:
In power adder class – Niklas Haglund who ran a mind blowing 6,[email protected],19 km/h (115,79 mph) with runner up Johan Dryselius with a 6,[email protected],85 km/h (115,57 mph). The distance between the two was 26 thousands of a second and 13,4 cm (5,28 inches) over the finish line! Niklas time is also the quickest 1584cc run of all times!
In NA class – Johannes Person who ran a 8,[email protected],35 km/h (76,71 mph) with runner up Niklas Grahn with a 9,[email protected],56 (68,13 mph).

Congrats to both winners – I will personally deliver a bottle of ‘bubbly’ to them the next time we meet! Well done!

I also want to acknowledge the amazing time run by Fabio Peciulis and the CrushKiller team in Brazil who ran a 6,[email protected] km/h (107,59 mph) in a power added, full bodied, full weight Type 1!

I know there are many more builds ongoing, so hopefully next year there will be many more time slips produced. The time for the Swedish 2021 Challenge will be April 1st to 30th of September.

As the interest for this is growing around the world with the CrushKiller team in Brazil, Jay Turncock’s initiative in UK and with good cheering from Mario Velotta Jr. (the Dub Shop) in US – I plan to (exact details to be worked out) create a World 1600 Challenge list so we can gather time slips from all over the world into one place. The time slips can of course be produced at any time of the year. My thought is to have 4 classes: Power Adder Race, Power Adder Street, NA Race and NA Street where the ‘Race’ would be a car basically built for racing and ‘Street’ more of a ‘standard’ car. No exact definitions – keep it simple and up to the owner to ‘classify’ the car – remember it’s for the fun of it and to get more people out to race. I’ll be back on this – until then – keep on racing and building and remember – ‘The pedal to the metal and never look back’!
Johan

1600cc Challenge Buggy: 9,[email protected],42 km/h; 6,[email protected],85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,[email protected],80 km/h; 6,[email protected],24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

12 Senaste redigerad av erich (2020-10-01 18:15:22)

Fantastic , and well done to you all for creating a good season despite "Covid 19" .. The time slips are amazing and I will congratulate you all for some of the best VW racing i`ve seen in a long time .. Clearly a big suxsess .
I know there plenty of people who like to join in this challenge , (me inkl. ) ,so big expectations for next year ..
Johan , Johannes , Micke , Nicklas.. simply amazing ..:)

Rgs /E

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

13

Street and race classes could easy differ via tyres.
Slicks and street leagle dot's.

You must have something specific that differ the classes.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Flakbil mot H-O 2021 och hinner jag inte klart den får man väl åka taxi. Till Hessisch ska jag!!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

14

50 split skrev:

Street and race classes could easy differ via tyres.
Slicks and street leagle dot's.

You must have something specific that differ the classes.

Nä för det är maskin som det gäller

Bilen är fri  vad man använder  sen vill man köra på gatdäck eller slicks  eller vanliga däck 
däck  och säkerhet  är det ägarens val
( flera av suggubbana sa det gick lättare med  vanliga däck på mantorp)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

15

Race cars have crash cages. Street cars have stereos.
How hard can it be??  ICQ/ag

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "