1

Efter att ha kört utflykt i 15mil med Ghian och familjen idag så inser jag att jag behöver ett tystare avgas...  ICQ/ab
nu kör jag med ett litet rostfritt system med två grova pipor ut på orgvis. Men det systemet låter sjukt mycket...
Så jag tänkte byta upp mig till nått bra och hyfsat tyst system.
Jag har ett vintage speed på bussen, det gillar jag skarpt. Så om nån har ett sånt över till typ1 så är jag mycket intresserad.
Även andra system av bra kvalitet som inte låter för mycket.
Eller tips på vad och var jag kan köpa bra och tysta system som funkar för dryga 100hk.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Jag köpte till min 67 typ 1, ett CSP rostfritt utan förvärmning och så kör jag TDE slutrör. Låter inte högt, utan dovt och bra
https://www.csp-shop.com/en/exhaust-hea … 7443a.html

Sen har jag inga värmepåron utan har slang mellan fläktkåpa och värmekammare.

till Ghia finns samma https://www.csp-shop.com/en/exhaust-hea … 7443b.html

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

3

Tack för tipset  ICQ/ay
Såg faktiskt dom tidigare idag på Csp sida. Har mailat lite om dom med Csp idag.
Ser riktigt bra ut, blir nog att prova det. Bra att jag fick recension på det oxå  ICQ/bf
Varför bytte du slutrör? Testade du dom som följde med innan du bytte? Ljudbild isf?

Undrar bara vad som är skillnaden på vanlig typ1 och ghia? Slutrören borde ju kunna mynna ut på samma ställe, det gör dom ju orginal.

Buss 65
Ghia 57

4

lasslo skrev:

Tack för tipset  ICQ/ay
Såg faktiskt dom tidigare idag på Csp sida. Har mailat lite om dom med Csp idag.
Ser riktigt bra ut, blir nog att prova det. Bra att jag fick recension på det oxå  ICQ/bf
Varför bytte du slutrör? Testade du dom som följde med innan du bytte? Ljudbild isf?

Undrar bara vad som är skillnaden på vanlig typ1 och ghia? Slutrören borde ju kunna mynna ut på samma ställe, det gör dom ju orginal.

Det är ingen skillnad, de har iaf samma artikelnr  ICQ/bs

5 Senaste redigerad av Karmann67 (2020-09-07 21:27:33)

lasslo skrev:

Tack för tipset  ICQ/ay

Nej, jag testade slutrören som följde med. Hade TDE sen tidigare.

Men Vintage speed har ju riktigt fina system med stort habegär också.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

6

C.Frisk skrev:
lasslo skrev:

Tack för tipset  ICQ/ay

Det är ingen skillnad, de har iaf samma artikelnr  ICQ/bs

Tack, uppmärksamt  ICQ/ay  Set oxå nu att det är samma avgas  ICQ/ag

Buss 65
Ghia 57