1

Jag förstår att en skruv i oljeflödet inte låter bra och tänkte modifiera en typ1-oljepickup till en typ4-motor.
Nu hittar jag inte mycket om detta på nätet. Någon som kan beskriva denna modifiering? Av pickup, montering, locket.....
Som sagt det verkar bättre med friare flöde men finns något som visar om/hur mycket bättre det blir?

Mats

2

Minns att det var skrivet om detta i en VW tidning från USA på 80-talet. Har modifierat en typ 4 i slutet på 80-talet. Nåt foto finns någonstans. Minns nu inte annat än hur jag gjorde fästet för botten.

3

Detta lät intressant, nu blev jag nyfiken och sugen på detta också  ICQ/bs

2256 typ 4 buggy -66

4

Foto vore intressant. Ett finns här på pickupen:

https://vwmaffian.org/VW-Frends/VW-Frends_20.pdf

Så locket vore nog mer intressant. Kanske löser sig när man börjar titta på det men bra med något tips innan.

5

Det är löjligt  små oljekanaler i en typ 4
Flödet på oljan som är det viktiga  inte trycket  för det skall kyla bättre och smörja bättre
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke