Halloj. Har en 57:a soltakare sedan många år och tanken har aldrig slagit mig att den kanske inte hade det ifrån fabrik, förrän jag läste att man kan se det på chassinummer och att det faktiskt är många som har skiftat osv.
Min fråga är om någon känner till hur man kan utröna on det är en originalare el inte?
Tack på förhand
jag tror att sedaner har 113 som första siffror medan soltakare har 115,
men vet ej om det gäller dom där gamla . . .
it would burn off both of your ears . . . "
Det står i leveranskortet till din bubbla vad det är för typ av kaross. En kopia av kortet kan du köpa av Volkswagenhistoriska klubben (VWHK) för 350 kr. Skicka ett mejl till [email protected] och förklara att du vill ha ett leveranskort. Du behöver veta chassinumret för att få svar.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
har du chassinumret räcker det.
it would burn off both of your ears . . . "
Ok, tack för svar. Fråga VVWHK, förutsätts det då att bilen är svensksåld?
Vad skulle jag gjort om jag hade bott i ett annat land och inte vetat var bilen sålts som ny?
6 2020-08-18 21:46:42 Senaste redigerad av vw4fun (2020-08-18 21:57:06)

Ok, tack för svar. Fråga VVWHK, förutsätts det då att bilen är svensksåld?
Vad skulle jag gjort om jag hade bott i ett annat land och inte vetat var bilen sålts som ny?
Man kan beställa en birth certificate från vw i Tyskland
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK
vw4fun skrev:Ok, tack för svar. Fråga VVWHK, förutsätts det då att bilen är svensksåld?
Vad skulle jag gjort om jag hade bott i ett annat land och inte vetat var bilen sålts som ny?Man kan beställa en birth certificate från vw i Tyskland
Ok, tack för info