Tackar Mr 56. Har redan gjort precis som du säger.
Lossade dessutom vajrarna för att vara säker på att fjädern kan gå tillbaks maximalt. Resultatet är att jag känner att det blåser lite varmluft, vilket var att vänta. Mao så måste klaffarna läcka. Det jag inte fattar är hur det går till! Nu är det förbaskat svårt att se exakt hur bra de stänger och tätar, men som man ser på ovan bilder så ser det tätt ut och det låter som ett fint mekanisk stopp när de stänger.
Men uppenbarligen är det inte så, och även en liten liten spalt verkar räcka för att luft ska sippra fram och bränna mina kära fötter. Fläkten trycker ju på rätt bra. Därför har jag frågat om någon vet om det ska sitta en tätning på klaffen eller i mothållet, samt hur man i så fall kan få dit den. Vad jag kan se är inte värmeväxlaren öppningsbar. Tror det är en eftermarknadsvariant, är i väldigt fint skick, men är osäker. Satt där när jag köpte bilen för 3 år sedan. Alla komponenter inkl slangarna som går fram till kupén är i mycket bra skick.
Hmm....skulle gärna ta en titt på hur det såg ut när bilen rullade ut från fabriken!
Måste vara speciellt gummi som pallar den hettan. Men det ser ut att vara samma klaffar som jag har så tror på detta. Återstår bara att få fatt i tätningarna och få dit dem. Spindeln är lättare, har garaget fullt....