1

Hej, jag köpte en 68 bubbla här om dagen och jag har fått igång motorn men gaspedalen har rostat/ergat fast och jag får inte lös den. Har testat alla möjliga smörjmedel och dragit i den med allt från liten tång till rörtång och slagit med hammare men den rubbas inte. Wiren är lös så det är inte den, det sitten i pedalfästet. Lär jag byta ut hela pedalstället eller vet ni något bra sätt? Den är fast i fullgas läget också såklart annars hade man ju kanske kunnat stampa lös den.

1969 Bubbla fusksplit offroad bygge.
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd

Instagram @skolalfred

2 Senaste redigerad av Mr 56 (2020-08-16 05:01:04)

Det är väl som ett gångjärn i botten?
Vill den inte röra sig så är det väl gassvets som gäller., och värma på gångjärnet.

Annasr kostar inet ny agrejor stora pengar.
Och du lär väl vilja har lite mer grejoir till dimn bubbla, typ bromssaker.

https://www.classicvw.se/search_result. … rentPage=0

"ljushuvud"

3

jag skulle plocka ur pedalstället, knacka isär o renovera,
det enda luriga är kanske kopplingsvajern men där kan man borra
två små hål  o naja fast den med rostfri tråd innan återmontering . . .

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

4

Tack för svaren men jag lyckadet tillslut få lös den efter flera timmars krånglande ICQ/bq

1969 Bubbla fusksplit offroad bygge.
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd

Instagram @skolalfred

5

Skolalfred skrev:

Tack för svaren men jag lyckadet tillslut få lös den efter flera timmars krånglande ICQ/bq

Vad bra. Jag har råkat ut för detsamma. Det brukar vara gångjärnet som sitter mot golvet som rostar fast då man klivit in i bilen med blöta och kanske saltiga skor vintertid.
Nu fixade du det, men ett dygn med upprepade sprayningar med rostlösningsvätska hjälpte mig, och då hade jag skruvat ur ratten och tagit ur förarsätet för att undvika de mest omöjliga gymnastiska övningarna. Sedan litet PTTF olja, eller vad den heter, den är tunn fin och ligger kvar där man sprayat på den.
Och det är ju väldigt bra om man kan undvika att skruva loss pedalstället, då det är svårt att få det plats igen, iallafall så länge som bilens kaross sitter där den skall.... ICQ/bq

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."