Bussen (-74) ruskar och hoppar om jag belastar och vägen är lite ojämn. Slutar om jag släpper av eller kopplar. Misstänkte först bakre böjhöljet då det va liten böj, under 20 ( ska vara 25-45) bytte till nytt hölje och ny vajer justerade mig inom tolerans. Fortsatt problem. Bytte den främre växellådafästet som ser ut som ett kohorn
Verkade väl ok men mjukare gummi än det eftermarknads som sitter på plats nu. Fortsatt problem.
Slakade ytterligare på kopplingvajern, så pedalen tar lite lågt, fortfarande problem.
Så nu tänkte jag ge mig på de två bakre motorbalkkuddarna. Men det ser så sjukt trångt ut(!) hur gör jag detta på smidigast sätt? Vad är minsta jag måste demontera för att komma åt? Höger värmekamnare och oljefiltret? Även dessa känns lite mjukare när jag petar på dem jämfört med det nya.
När jag hissar under motor ser jag en liten glipa uppåt på gummit, så helt fräscht är det väl inte.
Tror ni att det är detta fel eller kan detta vara symtom på dålig koppling/lamell?
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg